El director Wim Wenders presenta a Barcelona el seu nou film, "Tierra de abundancia"

El director alemany Wim Wenders s'ha submergit en el clima paranoic i de confusió de la societat nord-americana després dels atemptats de l'11 de setembre a Nova York per al seu nou film, "Tierra de abundancia". El director de culte ha afirmat que es tracta de la seva pel·lícula més política a Barcelona, on ha estat de gira promocional. Wim Wenders ha rodat amb tecnologia digital, però sense perdre el seu cartell personal de sempre. Així, el director recupera l'Amèrica que ja el va fascinar als anys seixanta.
El director Wim Wenders presenta a Barcelona el seu nou film, "Tierra de abundancia"
Barcelona

El director Wim Wenders presenta a Barcelona el seu nou film, "Tierra de abundancia"

El director alemany Wim Wenders s'ha submergit en el clima paranoic i de confusió de la societat nord-americana després dels atemptats de l'11 de setembre a Nova York per al seu nou film, "Tierra de abundancia". El director de culte ha afirmat que es tracta de la seva pel·lícula més política a Barcelona, on ha estat de gira promocional. Wim Wenders ha rodat amb tecnologia digital, però sense perdre el seu cartell personal de sempre. Així, el director recupera l'Amèrica que ja el va fascinar als anys seixanta.
Després de l'11-S i amb l'administració Bush, Wim Wenders ha tornat a recuperar l'Amèrica que el va fascinar als anys seixanta. Wenders torna. Ara amb tecnologia digital, però amb el mateix cartell personal de sempre. Una "terra d'abundància" que ara també el subleva.

El director alemany veu aquell escenari adolorit i desconcertat i el recorre amb dos protagonistes: un "exmarine" del Vietnam embogit per la salvaguarda de la seguretat nacional, que recorre els carrers de Los Angeles, i la seva neboda, idealista i innocent, cristiana militant i solidària. Dues maneres d'entendre un món cada vegada més contradictori.

Com sempre, amb una gran banda sonora. Ara és Leonard Cohen qui en canta el tema principal a partir de l'antiga cançó del mateix títol i que, segons el director alemany, és un autèntic poema sobre la pèrdua d'espiritualitat i compassió als Estats Units. Una cançó perfecta per recollir el clima de por i ignorància que s'estén pel país on el director alemany viu des de fa anys i on ha fet els títols més destacats de la seva filmografia, com "París-Texas" o "L'amic americà". D'on ara se sent tan lluny i tan a prop, però on continua rodant.