El director francès Jean-Pierre Armand estrena al Goya la primera obra sobre el genial pintor

El director francès Jean-Pierre Armand, màxim responsable del Theatre Cornet à Dés de Toulouse, estrena al Teatre Goya de Barcelona la seva versió teatral de les "Pinturas Negras" de Goya, que es mantindrà en cartellera fins al pròxim dia 14. Armand ha comentat en declaracions a la premsa que "l'estrena mundial de l'espectacle és tot un gran repte professional, perquè mai abans no s'havia teatralitzat l'obra de Goya, un dels pintors universals de la Història de l'Art".
El director francès Jean-Pierre Armand estrena al Goya la primera obra sobre el genial pintor
Teatre

El director francès Jean-Pierre Armand estrena al Goya la primera obra sobre el genial pintor

El director francès Jean-Pierre Armand, màxim responsable del Theatre Cornet à Dés de Toulouse, estrena al Teatre Goya de Barcelona la seva versió teatral de les "Pinturas Negras" de Goya, que es mantindrà en cartellera fins al pròxim dia 14. Armand ha comentat en declaracions a la premsa que "l'estrena mundial de l'espectacle és tot un gran repte professional, perquè mai abans no s'havia teatralitzat l'obra de Goya, un dels pintors universals de la Història de l'Art".
Actualitzat
Al llarg d'una hora i mitja, sense interrupció, 18 artistes representen en escena 14 pintures negres i els seus corresponents 47 quadres escènics, en un clima "atemporal i surrealista" que, al públic, li recordarà la feina de La Cuadra de Sevilla. En el repartiment destaca especialment Patrick Sabourin, que dóna vida al personatge del pintor de Fuendetodos, molt allunyat del registre i del bon record que va deixar Paco Rabal al film "Goya en Bordeos" de Carlos Saura, i que té en contra seu la dicció afrancesada que el seu origen concedeix al personatge. "Saturno devorando a sus hijos", "Judith i Holofernes", Romería de San Isidro", "Dos viejos", "Viejos comiendo", "Leocadia", "El Aquelarre", "Hombres leyendo", "Dos mujeres y un hombre", "Paseo del Santo Oficio", "Asmodea", "Perro semihundido", "La maja" i "Duelo a Garrotazos" són alguns dels referents iconogràfics de l'obra de Goya presents en el muntatge d'Armand. A l'escenari, el vestuari i el decorat encara subratllen més la iconografia goyesca: les màscares de cabra, la Santa Inquisició, el garrot vil, la Duquessa d'Alba davant del mirall/llenç, els toros, etc. Armand, que va fundar amb només 18 anys a Tolosa la seva pròpia companyia, Théatre Cornet a Donés, ha estat director d'escena, fins ara, de més de 40 creacions originals. Des de 1970, ha destacat com un descobridor de textos insòlits i d'autors literaris que ell mateix ha adaptat i ha descobert sota un altre angle com "La divagation dangereuse", de Marc Trillard, "L'Os de Dionysos", de Christian Laborde, o "L'animal parlant", de Valere Novarina. Així mateix, li ha agradat sempre envoltar-se de cèlebres músics que componen per les seves creacions obres musicals originals com Bernard Lubat, Marc Perrone, Gérard Duran, Antonio Ruiz, Salvador Paterna, Georges Amand o Jean-Raymond Gelis, que ha fet la música de l'espectacle de Goya.