El digital de cultura "Núvol" arriba als quioscos en versió paper

Va néixer fa cinc anys i el primer número de la revista impresa és una aposta per saber si l'interès despertat per aquest digital gratuït té continuïtat als quioscos
El digital de cultura "Núvol" arriba als quioscos en versió paper

El digital de cultura "Núvol" arriba als quioscos en versió paper

Va néixer fa cinc anys i el primer número de la revista impresa és una aposta per saber si l'interès despertat per aquest digital gratuït té continuïtat als quioscos
Redacció
El primer número en paper de "Núvol" arriba als quioscos (Ester Roig)

El primer número en paper de "Núvol" arriba als quioscos (Ester Roig)

Aquest diumenge es pot trobar als quioscos i a algunes llibreries de Barcelona una nova revista cultural: el primer número de "Núvol". És la versió impresa de la revista digital del mateix nom que va néixer ara fa cinc anys.

La revista recull textos inèdits al costat dels articles més celebrats de l'hemeroteca de "Núvol" digital, d'autors com Ramon Solsona, Mercè Ibarz o Enric Casasses. Amb aquesta versió impresa, la revista fa un pas endavant per buscar nous lectors i alhora respon a les demandes dels lectors que ja té i que volien llegir-la també en paper.

També suposarà una prova de foc per a la revista digital, segons el seu director, Bernat Puigtobella:

"És la prova del cotó: la gent entra a "Núvol", que és gratuït, pot llegir i remenar el que vulgui. I la nostra pregunta és: aquesta gent que ens segueix i que li interessa la revista digital, estaria disposada a pagar per una revista en paper? I és una mica una prova que ens posem a nosaltres mateixos de dir: quin valor dona la gent a "Núvol"? Perquè si no la comprés ningú potser ens hauríem de replantejar com fer les coses."

En aquests cinc anys de vida, "Núvol digital" ha aconseguit una audiència mitjana de 100.000 lectors únics mensuals. La clau de l'èxit és, segons Puigtobella, la seva manera d'abordar la informació cultural:

"Parlem del que es cou a nivell cultural, es generen debats que inciten al diàleg i intentem no baixar el llistó. Perquè ens sembla que el valor que té "Núvol" és que intenta prestigiar la cultura i fins i tot donar-li un cert glamur, que a vegades li falta."

La revista en paper ha estat possible gràcies a una campanya de micromecenatge que, a més, ha permès finançar altres projectes com la reedició d'un volum de traduccions de Shakespeare, que va tenir tant èxit que per Nadal se'n van esgotar els exemplars.

La revista en paper apareixerà un cop cada sis mesos o cada any, segons la rebuda que tingui. De moment la tirada del primer número, de 160 pàgines, ha estat de 4.000 exemplars i ha sortit amb un preu de 10 euros.