Figueres

El defensor del ciutadà de Figueres fa balanç dels tres primers mesos de funcionament

L'oficina del Defensor del ciutadà de Figueres ha rebut des del mes de gener una mitjana de 10 queixes diàries, la majoria pel soroll de cotxes i motos, per la falta d'atenció dels serveis socials de la capital de l'Alt Empordà i per qüestions relacionades amb la policia municipal. El defensor del ciutadà, Eduard Puig, ha presentat la seva memòria quan han passat tres mesos des que l'Ajuntament va crear aquesta figura, i n'ha destacat una queixa que va arribar avalada per 1.500 firmes de ciutadans cansats del soroll dels tubs d'escapament de les motos i cotxes que circulen pels carrers de la ciutat.

Actualitzat
Des del 8 de gener, dia en què es va inaugurar en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Figueres, ha rebut 56 visites, de les quals 33 han requerit l'obertura d'un expedient. Eduard Puig ha explicat que també han rebut queixes en qüestions en què l'Ajuntament no té competència i les han hagut de rebutjar. "Algunes que, per exemple, no depenen de l'Ajuntament, altres que confonien el defensor del ciutadà i es pensaven que era comarcal i venien de pobles de la comarca, altres que venien per queixes de l'Institut Català de la Salut (ICS) sobre atenció als malalts, i més coses que no són competència municipal i, per tant, que no podem atendre des d'aquí", ha afirmat Puig. Eduard Puig, que era regidor de CiU, ha explicat que les 56 visites que ha tingut en aquest temps demostren que el servei era necessari.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut