El cremallera de Montserrat rep més de 4.000 viatgers en el primer cap de setmana de reobertura

Més de 4.000 viatgers han estrenat el nou cremallera de Montserrat aquest cap de setmana, el primer de reobertura. Segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat, dissabte van pujar al nou sistema de transport prop de 1.500 persones., pujar a Montserrat amb el cremallera i es calcula que es van fer cap a 5.000 viatges. A més, aquest primer cap de setmana de funcionament del nou tren no hi va haver problemes tècnics.
El cremallera de Montserrat rep més de 4.000 viatgers en el primer cap de setmana de reobertura
Monistrol de Montserrat

El cremallera de Montserrat rep més de 4.000 viatgers en el primer cap de setmana de reobertura

Més de 4.000 viatgers han estrenat el nou cremallera de Montserrat aquest cap de setmana, el primer de reobertura. Segons fonts de Ferrocarrils de la Generalitat, dissabte van pujar al nou sistema de transport prop de 1.500 persones., pujar a Montserrat amb el cremallera i es calcula que es van fer cap a 5.000 viatges. A més, aquest primer cap de setmana de funcionament del nou tren no hi va haver problemes tècnics.
Actualitzat
Ferrocarrils de la Generalitat va posar en funcionament el 12 de juny el nou cremallera de Montserrat. Aquest sistema de transport recorre els 5,2 quilòmetres que separen Monistrol de Montserrat del monestir, i segueix el traçat de l'antic cremallera. En 14 minuts salva un desnivell de 550 metres. Els vehicles que fan el recorregut són trens automotors d'última generació construïts per l'empresa suïssa Stadler, i en cas que es produeixi una fallada elèctrica poden fer el descens de manera autònoma, ja que els motors actuen com a generadors elèctrics. A l'estació de Monistrol Vila s'hi ha construït un aparcament amb una capacitat per a un miler de turismes i 70 autocars. Els trens del parc mòbil de viatgers arriben a una velocitat màxima de 30 km/h durant la pujada i de 24 km/h en la baixada, i poden transportar un màxim de 200 viatgers, 108 dels quals van asseguts. Així, aquest nou sistema de transport té capacitat per assumir 1.250 viatgers per hora. El bitllet d'anada i tornada costa 6 euros, i el d'un sol trajecte en val 3,80. Els responsables del projecte han assegurat que el nou sistema de transport, que ha costat 56,8 milions d'euros, compleix totes les garanties de seguretat.

NOTÍCIES RELACIONADES