El creador de PayPal dissenya un mitjà de transport terrestre gairebé supersònic

El fundador de PayPal és un dels impulsors del Hyperloop, presentat com el tren del futur. Faria servir energia solar i podria cobrir la distància de Los Angeles a San Francisco (550 quilòmetres) en tan sols 30 minuts.
El creador de PayPal dissenya un mitjà de transport terrestre gairebé supersònic
Los Ángeles

El creador de PayPal dissenya un mitjà de transport terrestre gairebé supersònic

El fundador de PayPal és un dels impulsors del Hyperloop, presentat com el tren del futur. Faria servir energia solar i podria cobrir la distància de Los Angeles a San Francisco (550 quilòmetres) en tan sols 30 minuts.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El visionari tecnològic Elon Musk, fundador de PayPal, la companyia espacial SpaceX i l'empresa de cotxes elèctrics d'alta gamma Tesla Motors, ha donat a conèixer un mitjà de transport terrestre capaç de circular gairebé a la velocitat del so propulsat per energia solar.
   
Aquest sistema revolucionari, anomenat Hyperloop, plantejat únicament com un model teòric de moment, consisteix en una sèrie de vagons que circulen encapsulats dins d'un tub en l'interior del qual generen les condicions ambientals necessàries perquè el vehicle es desplaci a 1.220 quilòmetres per hora (la barrera del so està en 1.234 quilòmetres per hora).


Musk va donar a conèixer la seva proposta a través del blog de Tesla Motors i va incloure un informe de 57 pàgines on va detallar la tecnologia necessària, el funcionament del Hyperloop, així com els costos estimats per a la seva fabricació.

De Los Angeles a San Francisco en 30 minuts


Segons aquest estudi, n'hi hauria prou amb 6.000 milions de dòlars per construir dues línies d'aquest tub, un d'anada i una altra de tornada, entre Los Angeles i San Francisco, una distància de 550 quilòmetres que trigarien a recórrer 30 minuts cadascuna de les 40 càpsules amb capacitat per a 28 passatgers que es desplaçarien pel seu interior.

La xifra contrasta amb els 70.000 milions de dòlars estimats per estendre una línia de tren d'alta velocitat que uneixi les principals ciutats de Califòrnia, un projecte que es preveu que començarà la seva construcció aquest any i estarà operatiu el 2029.

El tren del futur?


El cost per passatge al Hyperloop seria de 20 dòlars, un preu molt per sota del de qualsevol transport públic de llarga distància als EUA.

"El Hyperloop (o alguna cosa semblant) és la solució per al cas específic de dues ciutats entre les quals hi ha molt trànsit i que es troben a menys de 1.500 quilòmetres una de l'altra", va explicar Musk, que considera que per a distàncies més grans el viatge supersònic amb avió seria "més ràpid i barat".

"El viatge seria molt suau"


El Hyperloop funcionaria a partir d'uns tubs elevats, instal·lats sobre pilars com si fos una muntanya russa, i el seu interior estaria a molt baixa pressió, fet que permetria que les càpsules o vagons es moguessin suspesos en l'aire. "El viatge seria molt suau", va dir Musk.

L'energia que alimentaria els sistemes provindria de plaques solars instal·lades al llarg del recorregut. Segons les especificacions de Musk, el Hyperloop és un projecte viable amb la tecnologia existent, encara que no està entre els seus plans fabricar un prototip a curt termini atès el seu compromís actual amb Tesla Motors i SpaceX.

El Hyperloop va ser presentat com "un concepte de transport de codi obert" que està a disposició de qui vulgui treballar en el seu desenvolupament.

VÍDEOS RELACIONATS