Barcelona

El conseller Nadal confirma que la majoria d'obres públiques a Catalunya es retardaran, però no s'aturaran

El pla d'austeritat per reduir el dèficit de l'Estat anunciat per Zapatero també afectarà directament les inversions en infraestructures. Aquesta mateixa setmana el ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat que caldrà estrènyer-se el cinturó i que només durant aquest 2010 s'hauran de retallar 3.200 milions d'euros del pressupost destinat a les infraestructures. En aquest sentit, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat que cal estalviar però no "tancar l'aixeta dràsticament". D'altra banda, Nadal confirma que la majoria d'obres públiques de Catalunya, com la connexió de Rodalies fins a la T1 o l'estació de la Sagrera, es faran però amb alguns retards com a conseqüència del pla d'estalvi.

Actualitzat
Les declaracions del ministre Blanco en què assegurava que "la retallada obligarà a replantejar-se tot el programa d'inversió pública del Ministeri de Foment durant els pròxims quatre anys" han generat molts dubtes sobre les obres en infraestructures que actualment s'estan portant a terme.

Des de Catalunya, el conseller Nadal es mostra convençut que malgrat que és necessari contenir les despeses no s'ha de fer a qualsevol preu, i ha afegit que cal "prioritzar i racionalitzar" la retallada perquè si no serà "pitjor el remei que la malaltia".

El conseller d'Obres Públiques català ha explicat que caldrà esperar fins a la reunió amb el ministre Blanco per veure quines de les obres de Catalunya podrien veure's afectades per aquest procés d'endarreriment. Tot i així, Nadal assegura que no creu que en el cas de Catalunya calgui interrompre cap obra, tot i que "és possible que la majoria tinguin un endarreriment en el calendari".

Les obres del tram de l'A-2 des de Tordera a la frontera francesa, els accessos ferroviaris i viaris al port de Barcelona i tot el pla de Rodalies són algunes de les obres prioritàries per al govern català. Pel que fa a les obres de l'AVE, Nadal es mostra convençut que "el ministeri no voldrà endarrerir l'alta velocitat perquè té uns compromisos amb el túnel de França, i com que això penalitza, seria més car, segurament, endarrerir que no pas els estalvis que n'obtindríem".

Per contra, l'arribada de Rodalies a la T1, l'ampliació de l'estació de Sants o la futura estació de la Sagrera s'hauran d'endarrerir, malgrat que Nadal no concreta per quant de temps. Les obres de la línia 9 del metro, executades per la Generalitat, també patiran alguns retards, tot i que dependran del pla d'estalvi que aprovi el govern de Montilla i que està ultimant el conseller d'Economia, Antoni Castells.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut