El Consell de la Cultura de Barcelona diu que la campanya de l'Ajuntament "contradiu" els valors de les polítiques públiques

El Consell de la Cultura de Barcelona diu que la campanya de l'Ajuntament "contradiu" els valors de les polítiques públiques

El Consell de la Cultura de Barcelona diu que la campanya de l'Ajuntament "contradiu" els valors de les polítiques públiques

ACN Barcelona.-El Comitè Executiu del Consell de la Cultura de Barcelona ha assenyalat aquest dimecres que la campanya de l'Ajuntament, finalment retirada per la polèmica que va aixecar i que consistia en l'enviament de llibres al president dels Estats Units, Donald Trump, "contradiu els valors inherents a les polítiques públiques de foment a la lectura" i lamenta que busqués un efecte de "notorietat efímera per mitjà d'unes actuacions que xocaven directament contra els objectius proposats". En un comunicat, l'organisme reclama impulsar mesures per fomentar la lectura a curts, mitjà i llarg termini i que en aquesta acció hi puguin participar els principals agents del sector i que les campanyes i plans de comunicació "siguin coherents amb els plantejaments i objectius dels Plans".

En el comunicat, el Comitè Executiu creu que la campanya de comunicació "hauria d'ajustar-se a un contingut i a una orientació encara inexistents, i no a la inversa" i considera que la idea d'enviar llibres a Trump triats per llibreters i bibliotecaris de la ciutat sota la premissa que "ningú més que ell necessita obrir la seva ment" no contribuïa a mantenir el "prestigi de la ciutat" en l'àmbit del llibre i la lectura. A més, ha lamentat que es fes d'esquena als professionals del sector, de manera que "el missatge que volia transmetre era, més que buit, inexistent".El text, elaborat després d'una reunió amb el gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona, també reclama iniciar els processos necessaris per definir un 'Pla de foment de la lectura" amb tots els principals agents del sector i aposta perquè els organismes de participació ja existents, com la Comissió de Lectura Pública, s'hi adhereixin.El document de l'empresa guanyadora del concurs del polèmic pla, a més, contenia faltes d'ortografia i tenia un cost de 110.000 euros. Es va adjudicar a l'empresa After Share SL - propietat de Risto Mejide-. A banda d'enviar llibres d'autors catalans i internacionals al president americà i fer-ne un vídeo documental per difondre l'acció, l'empresa After Share SL també proposava recollir les 'llibertats' que aporta la lectura al carrer a través de l'art urbà i convertir l'exposició pública.La iniciativa, sota el concepte 'Barcelona Ciutat Llibre', era una de les mesures impulsades pel consistori després que la UNESCO reconegués la capital catalana com a Ciutat Literària.