Madrid

El Congrés convalida la regulació de les llicències VTC, com Uber i Cabify

RedaccióActualitzat

A partir d'ara seran les comunitats autònomes i els ajuntaments que ho vulguin els que regularan l'activitat dels vehicles de lloguer amb conductor, els anomenats VTC.

En una votació molt ajustada, el ple del Congrés ha convalidat el decret llei amb què Foment busca trobar l'equilibri, i la pau, entre aquest sector i el del taxi tradicional.

S'ha aprovat per 179 vots a favor, 164 en contra i dues abstencions. Hi han donat suport el PSOE, Podem, ERC, PDeCAT i el PNB, mentre que PP i Ciutadans s'hi han oposat.

El reial decret serà tramitat com a projecte de llei, i per tant, rebrà alguna modificació, d'acord amb les esmenes que plantegin els partits.

 

Els portaveus parlamentaris han coincidit a assenyalar que les qüestions més susceptibles de ser modificades del text aprovat pel consell de ministres del 28 de setembre són les referides als aspectes competencials, que faculten les comunitats autònomes.

També podria variar el règim transitori de 4 anys perquè les administracions autonòmiques i locals adaptin la legislació.

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, els ha respost que aquesta norma "habilita però no obliga" les administracions autonòmiques i locals.

Notícia relacionada: L'origen del conflicte entre el taxi i les aplicacions com Uber o Cabify

Taxistes i VTC, satisfets

Prop de 1.000 taxistes concentrats davant del Congrés dels Diputats han celebrat l'aprovació del reial decret llei, amb aplaudiments i llançaments de petards.

Manifestació de taxistes al Congrés dels Diputats (Efe)

Amb tot, l'associació Élite Taxi ha convocat per aquesta mateixa tarda una assemblea per decidir quines mesures s'han de prendre després de l'aprovació de la norma com a projecte de llei.

Per part de les VTC, el president de la patronal Unauto, Eduardo Martín, ha declarat a l'agència Efe que "s'ha de celebrar" que la norma es tramiti com a projecte de llei, i no com a reial decret.

Segons Martín, això suposarà "un estudi més profunditat, més diàleg i un assessorament adequat" de la seva activitat.

Des d'Unauto consideren que PSOE i Units Podem "s'han quedat sols" en la defensa del text íntegre aprovat al consell de ministres.

Segons ells, les esmenes al text significaran que s'exigeixi a les forces polítiques "consens i entesa per defensar 30.000 llocs de feina".

Pel ministre de Foment, però, la inclusió de modificacions al text del reial decret "demorarà" la seva tramitació, generarà "incertesa" i "només beneficiarà els que volen el conflicte".

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut