El "community manager" de la Policia Nacional: "No és humor, és llenguatge d'impacte"

La policia espanyola és la més seguida del món a Twitter
El "community manager" de la Policia Nacional: "No és humor, és llenguatge d'impacte"
Barcelona

El "community manager" de la Policia Nacional: "No és humor, és llenguatge d'impacte"

La policia espanyola és la més seguida del món a Twitter
Catalunya Ràdio Actualitzat
El tuit inspirat en "Breaking Bad" que va piular la policia espanyola.

El tuit inspirat en "Breaking Bad" que va piular la policia espanyola.

 

Carlos Fernández Guerra, el "community manager" de la Policia Nacional, assegura que l'estil provocador que ha popularitzat el cos a les xarxes socials és fruit d'una estratègia que va anar sorgint a poc a poc. "Hi ha gent que parla d'humor, però no n'és, és llenguatge d'impacte", ha afirmat en una entrevista al programa "La tribu", de Catalunya Ràdio.

 


 

 


 

 


 

Amb més de 800.000 seguidors, la Policia Nacional és el cos de seguretat de tot el món més seguit a Twitter. Des del compte @policia, creat el 2009, s'han piulat frases com "Ola Ke Ase? METERTE EN LÍOS (como grabarte imágenes sexuales o difundarlas, tuyas o de otros, siendo menor de edad, que es DELITO) o ke Ase?"

Fernández Guerra, l'únic no policia del departament de premsa del cos, admet que costa ser fidel a l'estil sense repetir-se. "L'audiència és molt dura, ens exigeixen no repetir, intentem sorprendre'ls, però cada vegada ens costa més", afegeix.

El responsable de les xarxes socials de la policia espanyola destaca que els tuitaires l'ajuden perquè li ensenyen "els termes i temes que estan de moda". A més, les xarxes faciliten la col·laboració en temes com la cerca de fugitius o les batudes. "Hi ha hagut 420 detinguts gràcies a la "tuitbatuda", els últims 29 a Granollers". Accions com aquesta poden néixer a partir d'un correu a antidroga@policia.es, on s'han rebut més de 14.000 e-mails.

Malgrat que també ha tingut algun "epic fail", per dir-ho en termes de Twitter, entre les piulades més provocadores n'hi ha que han estat d'un èxit majúscul. Una de les que més van córrer per internet va ser la que advertia que jugar a "Breaking Bad" pot suposar acabar com els protagonistes de "Prison Break".