El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona demana una reunió amb Iberia per evitar la pèrdua de vols al Prat

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona, CDRA, organisme format per la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i AENA, ha demanat a Iberia una reunió per "trobar fórmules que facin compatible" la seva estratègia empresarial "amb l'increment de l'accessibilitat aèria de Catalunya". El CDRA està preocupat per l'anunci d'Iberia de reduir vols a l'aeroport del Prat i ha expressat que el fet que la seva nova aerolínia de baix cost assumeixi els serveis que deixi Iberia "només podria tranquil·litzar-los en la mesura que la nova empresa tingui un pla decidit de constitució d'un 'hub' a Barcelona en què inclouria serveis de llarga distància".
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona demana una reunió amb Iberia per evitar la pèrdua de vols al Prat
Barcelona

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona demana una reunió amb Iberia per evitar la pèrdua de vols al Prat

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona, CDRA, organisme format per la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i AENA, ha demanat a Iberia una reunió per "trobar fórmules que facin compatible" la seva estratègia empresarial "amb l'increment de l'accessibilitat aèria de Catalunya". El CDRA està preocupat per l'anunci d'Iberia de reduir vols a l'aeroport del Prat i ha expressat que el fet que la seva nova aerolínia de baix cost assumeixi els serveis que deixi Iberia "només podria tranquil·litzar-los en la mesura que la nova empresa tingui un pla decidit de constitució d'un 'hub' a Barcelona en què inclouria serveis de llarga distància".

El responsable de la Generalitat al CDRA, Ignasi Regàs, ha explicat la importància que té conèixer els plans d'Iberia sobre els vols que deixa d'operar i que poden ser assumits per altres companyies. Pel CDRA, cal trobar fórmules que facin compatibles el caràcter empresarial de les decisions d'Iberia en aplicar el seu pla director 2006-2008 i la necessitat d'augmentar l'accés aeri de Catalunya.

La creació d'una nova companyia aèria participada per Iberia que establirà la seva base d'operacions a Barcelona, segons el CDRA, pot ser una oportunitat per augmentar l'accessibilitat aèria de Catalunya, sempre que tingui en compte el desenvolupament d'una àmplia xarxa de connexions amb vols intercontinentals.

El fet que aquesta nova companyia podria assumir els serveis que deixi Iberia només podria donar tranquil·litat a la situació en la mesura que la nova empresa tingués un pla decidit de creació a Barcelona d'un "hub", centre distribuïdor de trànsit aeri, que inclogui serveis de llarga distància. Regàs també ha considerat de "gran complexitat jurídica" el fet que Iberia pugui traslladar els seus "slots" o permisos de vol a la seva aerolínia de baix cost.

L'enfocament que promou el CDRA amb les companyies d'aviació és el d'establir una estratègia compartida, i en el cas d'Iberia proposa tractar-lo a nivell tècnic i de decisió que correspon a una qüestió d'aquesta importància estratègica.

NOTÍCIES RELACIONADES