El cineasta Carlos Saura presenta "El séptimo día", basat en els crims de Puerto Hurraco

El cineasta Carlos Saura ha presentat a Barcelona el seu nou film "El séptimo día", un estudi de la violència fet des del respecte, a partir de la matança de Puerto Hurraco del 1990. La cinta s'estrena aquest divendres i té en el seu repartiment actors com Juan Diego, Victòria Abril, Ramon Fontserè o Eulàlia Ramon. El pròxim projecte de Saura és un film d'època musical basat en la biografia del lletrista de Mozart.
El cineasta Carlos Saura presenta "El séptimo día", basat en els crims de Puerto Hurraco
Cinema

El cineasta Carlos Saura presenta "El séptimo día", basat en els crims de Puerto Hurraco

El cineasta Carlos Saura ha presentat a Barcelona el seu nou film "El séptimo día", un estudi de la violència fet des del respecte, a partir de la matança de Puerto Hurraco del 1990. La cinta s'estrena aquest divendres i té en el seu repartiment actors com Juan Diego, Victòria Abril, Ramon Fontserè o Eulàlia Ramon. El pròxim projecte de Saura és un film d'època musical basat en la biografia del lletrista de Mozart.
Actualitzat
Els fets de Puerto Urraco van omplir les pàgines dels diaris l'agost del 1990. La rivalitat entre dues famílies va acabar amb una matança en aquest petit poble d'Extremadura, però l'odi i el rancor venien de molts anys enrere. "El séptimo día" es basa en aquesta història de l'Espanya profunda, però tant el guió, de l'escriptor Ray Loriga, com, sobretot, els canvis que hi ha introduït després el director Carlos Saura defugen el gènere documental. Saura volia tenir prou llibertat en el tractament dels personatges perquè la pel·lícula fos una reflexió general sobre la violència. Segons ha explicat Saura, la pel·lícula, amb guió de Ray Loriga, no vol ser un documental dels fets de Puerto Hurraco. Per això el cineasta s'ha allunyat d'aquest poble extremeny, ha rodat a la sierra de Madrid, ha manipulat els fets i ha escollit els personatges. D'aquí que la història violenta i dura de dues famílies enfrontades a partir d'un amor no correspost sigui narrada per un personatge innocent i tendre, una de les nenes supervivents de la matança. Saura ha dit que sense justificar mai la mort ha volgut entendre el que mou els personatges per arribar a aquest grau de barbàrie. La història està vista des dels ulls d'una adolescent que indaga sobre el passat. El retrat de la seva vida quotidiana allunya la pel·lícula de la pura crònica negra.

NOTÍCIES RELACIONADES