El Centre d'Estudis Montseny guanya la 18a edició del concurs Pinta La Marató

El concurs ha convidat als joves plasmar artísticament els conceptes sobre ictus i lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques que han après durant les conferències divulgatives de la campanya prèvia a La Marató.
El Centre d'Estudis Montseny guanya la 18a edició del concurs Pinta La Marató
CONCURS PINTA LA MARATÓ

El Centre d'Estudis Montseny guanya la 18a edició del concurs Pinta La Marató

El concurs ha convidat als joves plasmar artísticament els conceptes sobre ictus i lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques que han après durant les conferències divulgatives de la campanya prèvia a La Marató.
Cartell guanyador_Centre d'Estudis Montseny

Cartell guanyador del concurs Pinta La Marató 2016. Centre d'Estudis Montseny

Els joves que han elaborat aquest cartell han sabut comunicar de manera clara i senzilla en què consisteix un ictus. La meitat del cartell és de color blanc, representa el costat de la cara que s'ha apagat i inclou el traçat d'un ull tancat. L'altra meitat del cartell és de color blau i representa el costat que no està afectat per l'ictus, i conté un ull obert. Així, el missatge d'aquest cartell guanyador combina a la perfecció amb l'eslògan de La Marató d'aquest any: "Tots tenim un costat bo, o molt bo".

Segons Pilar Giró, directora artística de l'Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols, "és un cartell que transmet un missatge molt senzill, que la vida et pot canviar en un tancar i obrir d'ulls, i ho fa de manera molt poètica, amb un estil que recorda el de Joan Brossa". Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, ha destacat la gran capacitat que té el cartell guanyador de sintetitzar la malaltia de l'ictus.

Els cartells dels alumnes de tercer d'ESO B del Col·legi Santa Teresa de Lisieux de Barcelona i de segon de Batxillerat Artístic de l'Institut Daina Isard d'Olesa de Montserrat han estat els finalistes d'aquesta edició. L'estètica vertical del primer ha complagut el jurat, que ha destacat l'originalitat del cartell a l'hora d'expressar artísticament amb objectes quotidians la medul·la espinal i el cervell. D'altra banda, la capacitat comunicativa del segon també ha seduït el jurat, que ha apreciat el vincle que estableix el cartell entre les malalties tractades aquest any i la crida a la trucada de l'espectador. En total, han participat 348 cartells en aquesta edició del concurs, procedents de 153 centres educatius.

 


Cartell finalista. Daina Isard d'Olesa de Montserrat

 


Cartell finalista. Col·legi Santa Teresa de Lisieux de Barcelona

Han format part del jurat del Pinta La Marató els artistes Roser Capdevila, Pilarín Bayés i Oriol Malet; la directora artística de l'Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols, Pilar Giró; el subdirector general de Cooperació Social i Voluntariat del Departament dede Treball, Afers Socials i Famílies, Marc Viñas; la directora del programa, Àngels Molina, i el director de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé.

El premi per a la classe autora del cartell guanyador i dels dos finalistes consisteix en un cap de setmana en un alberg de Catalunya, a càrrec del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

L'elecció del cartell guanyador i els finalistes ha estat molt ajustada, amb una diversitat d'opinions entre els membres del jurat que ha enriquit profundament la tria i la interpretació de cada treball presentat. Pilar Giró ha destacat el valor d'aquest concurs en el foment entre els joves de l'expressió, la interpretació i la plasmació de conceptes per mitjà de l'art.

Visiteu la galeria de tots els cartells del Pinta La Marató 2016