El centre comercial del Vic2 renova l'aposta per l'art com a pol d'atracció social i econòmic pel barri del Remei

El centre comercial del Vic2 renova l'aposta per l'art com a pol d'atracció social i econòmic pel barri del Remei

El centre comercial del Vic2 renova l'aposta per l'art com a pol d'atracció social i econòmic pel barri del Remei

ACN Vic.-El centre comercial del Vic2 fa temps que es vol convertir en un nou pol d'atracció tant comercial, cultural com social amb l'objectiu d'esdevenir un element dinamitzador del barri del Remei de Vic. El grup Bon Preu és el propietari del centre comercial, però amb el pas dels anys l'edifici, amb centenars de metres quadrats, havia anat caient en desús. El president dels comerciants, Francesc Pou, ha situat l'ocupació al voltant del 50% i ha destacat que en l'últim any s'han instal·lat dos nous comerços. La lenta reactivació del centre comercial s'ha donat, en part, per les millores en les instal·lacions i també per la quinzena de propostes artístiques dels estudiants de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Vic que s'han instal·lat als locals buits i pretenen donar vida a les galeries en la segona edició d'"Espais Possibles".

'Espais Possibles' és el nom del projecte que una quinzena d'alumnes de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Vic ha desenvolupat en els darrers mesos en diferents espais del Vic2, la majoria locals buits. La professora de l'EART, Rosa Garcia, ha explicat que el projecte pretén "treure l'art de l'escola perquè no es quedi al taller de l'artista", i buscar la visibilitat pública que l'escola no els permet a molts dels alumnes. Aquesta iniciativa va començar ara fa un any i des del grup Bon Preu, propietari del centre comercial, l'han valorat molt positivament. "Nosaltres som els primers interessats que el centre funcioni, perquè tenim un Esclat a dins", ha destacat la portaveu del grup, Anna Serra. A més, la portaveu ha afegit que un dels objectius és aconseguir que el centre comercial sigui un espai agradable perquè la gent hi pugui venir a comprar. En aquest sentit, s'ha posat molt èmfasi en l'adequació de l'espai, especialment la plaça Pilarín Bayés, i s'ha millorat la il·luminació, s'han renovat els bancs i s'han eliminat les escales mecàniques, darrerament en desús. Des de l'associació de comerciants, Francesc Pou, ha destacat que les millores s'han notat sensiblement i el trànsit de pas de vianants i potencials compradors ha augmentat en el darrer any. La intenció del projecte era atraure nous comerciants, però també compradors, iniciatives d'oci i culturals que dinamitzin l'espai. Pel que fa al nombre de comerciants, s'han obert dues noves botigues i ara el 50% dels locals ja estan ocupats. Des de l'associació de comerciants Vic Comerç, el seu president, Toni Brachs, ha assenyalat que el projecte per tornar a convertir el Vic2 en un pol d'atracció "va en bona línia". "Tardarem més o tardarem menys, però el camí s'ha d'anar construint en una combinació entre la part pública i la privada", ha destacat. Pel president, recuperar el dinamisme comercial i de "proximitat" és una tasca cabdal també per contribuir en la convivència del barri. "Ens interessa que el sud de la ciutat no quedi desenganxat de la resta", ha afegit.