El català només està present en el 37% de les comunicacions d'operadores de telecomunicacions

Les operadores de telecomunicacions que desenvolupen la seva activitat a Catalunya només utilitzen el català en un 37% de les seves comunicacions, segons un estudi sobre usos lingüístics en les operadores impulsat per la Secretaria de Política Lingüística. Segons Oriol Ferran, secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat, per extreure les conclusions s'han analitzat fins a trenta-set aspectes de les activitats de negoci d'aquestes operadores, que determinen que en general l'ús del català és baix, ja que en cap cas supera el 90%.
El català només està present en el 37% de les comunicacions d'operadores de telecomunicacions
Barcelona

El català només està present en el 37% de les comunicacions d'operadores de telecomunicacions

Les operadores de telecomunicacions que desenvolupen la seva activitat a Catalunya només utilitzen el català en un 37% de les seves comunicacions, segons un estudi sobre usos lingüístics en les operadores impulsat per la Secretaria de Política Lingüística. Segons Oriol Ferran, secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat, per extreure les conclusions s'han analitzat fins a trenta-set aspectes de les activitats de negoci d'aquestes operadores, que determinen que en general l'ús del català és baix, ja que en cap cas supera el 90%.
Actualitzat
L'ús del català per part de les empreses de telecomunicacions que operen a Catalunya és baix. Les catorze empreses avaluades per dur a terme un estudi sobre usos lingüístics són Telefónica, Abertis, Iberbanda, British Telecom, T-Systems, Neo-Sky, Telefónica Móviles, Colt Telecom, Jazztel, Auna, Amena, Ya.com, Albura i Al-pi. Aquesta última, especialitzada en telecomunicacions a empreses, és la que ha obtingut la nota més alta, amb un 79% de les seves comunicacions en català.

Entre les dades rellevants de l'estudi, Oriol Ferran ha destacat que només quatre de les catorze operadores superen el 50% de les comunicacions en català, que el seu ús en les comunicacions externes i orals és superior al de les comunicacions internes i escrites i que la relació amb institucions i administració pública en català s'eleva fins al 85%.

Incompliment de la llei de política lingüística

Miquel Pueyo, secretari de Política Lingüística, ha destacat la importància d'aquest estudi a l'hora de prendre mesures i ha insistit en l'existència de la llei de política lingüística aprovada el 1998 per l'anterior govern de la Generalitat, que "amb una elegància singular", ha dit, no va fer complir.

Pueyo ha parlat de la capacitat de les empreses d'oferir els seus serveis en català, ja no només com un dret per als clients, sinó com un indici de qualitat, i s'ha qüestionat la viabilitat d'una empresa que tanca les portes a la inclusió del català en les seves activitats.

Entre algunes de les mesures que portarà a terme la Generalitat per augmentar l'ús del català en les operadores de telecomunicacions, l'Oficina de Garanties Lingüístiques farà un seguiment per al compliment de la legislació i l'increment de l'ús. D'altra banda, s'elaboraran dos informes: un sobre la situació dels usos lingüístics i l'adequació de la llei de política lingüística i un altre sobre aspectes jurídics lingüístics de la contractació pública dels serveis de telecomunicacions.

NOTÍCIES RELACIONADES