Territori veu un problema de seguretat en obrir el carril bus-VAO en els dos sentits. (Foto: ACN)
Territori veu un problema de seguretat en obrir el carril bus-VAO en els dos sentits. (Foto: ACN)
Catalunya Informació

El carril bus-VAO de la C-58 compleix un any de funcionament, encara amb el cost com a principal crítica

La majoria coincideixen que el cost que va tenir, més de 80 milions d'euros, va ser excessiu pel servei que dóna. El total de viatgers que aquest any s'han beneficiat del carril a través de les línies de transport públic ha estat de més d'1.250.000, cosa que representa un increment de gairebé el 25%.

RedaccióActualitzat

El carril bus-VAO de la C-58 fa un any. Es tracta d'una infraestructura que, pel cost que va tenir i la percepció del servei que ha acabat fent, ha estat de les més controvertides. Té 6,8 quilòmetres de traçat per millorar la connectivitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès i augmentar la capacitat d'una de les vies més transitades de Catalunya. Només hi poden circular transports públics, motocicletes, vehicles ecològics, per a persones amb mobilitat reduïda, i amb alta ocupació, encara que al març aquest requisit es va reduir de tres a dos ocupants.

També se n'han ampliat les hores d'obertura: de dos quarts de set del matí a les deu del vespre, d'entrada a Barcelona, de dilluns a dijous. I fins a la una del migdia, els divendres. Els divendres, de quatre a deu del vespre és de sortida cap al Vallès. I el cap de setmana respon a les necessitats del trànsit.

El total de viatgers que aquest any s'han beneficiat del carril mitjançant les línies de transport públic ha estat de més d'1.250.000, cosa que representa un increment de gairebé el 25%.

Coincidint amb aquest primer aniversari, diferents responsables del territori n'han fet una valoració per a Catalunya Informació.

Per Ricard Font, secretari general del Departament de Territori i Mobilitat, el principal problema és el cost que va suposar: 80 milions d'euros. "Costarà, amb els anys, trobar-li el retorn econòmic i social", ha assegurat. Tot i que ha admès que "calia una via com aquesta per millorar la gestió de la C-58, segurament si ens ho miréssim amb ulls actuals trobaríem mesures i mètodes de construcció que ens haurien permès fer una inversió menor".

Frederic Boix, president de Sant Cugat Empresarial, també lamenta un cost excessiu pel servei que ofereix, ja que considera que "tots estan d'acord que la inversió realitzada no es correspon amb l'èxit que ha tingut". Boix, però, en destaca un punt a favor: "Des del punt de vista del que utilitza l'autobús pot ser beneficiós, va ràpid i funciona bé."

El secretari general de la CECOT, David Garrofé, és força crític amb aquesta infraestructura."Ens desconcerta des que es va posar en marxa, perquè no saps els criteris pels quals l'obren o la tanquen", ha explicat, i hi afegeix un altre punt en contra: "Et porta cap a la Meridiana i no et connecta amb els cinturons". Malgrat tot, Garrofé valora bé que es corregissin els criteris d'ús i que se n'hagi ampliat els horaris

Per últim, Pere Puig, president de la Comissió d'Infraestructures de la Cambra de Sabadell, ha valorat com a "molt positives" les decisions que s'han fet respecte dels horaris i el nombre d'ocupants dels vehicles. Per Puig, "arribarem al que es pretenia, que és que el bus-VAO sigui per a vehicles d'alta ocupació, i especialment per al transport públic", ha augurat.

Anar al contingut