València

El cap de línia i el director general de Transports coincideixen que un altre sistema de frenat no hauria evitat l'accident del metro de València

Ja han començat les compareixences a la comissió de les Corts Valencianes que investiga l'accident en la línia 1 del metro de València que el 3 de juliol passat va costar la vida a 43 persones. El director general de Transports, Vicente Dómine, ha afirmat que els sistemes de seguretat eren els adequats i que cap evita els accidents "si no es compleix el reglament de circulació". Dómine també ha defensat la inversió del govern valencià en la línia que, segons ha dit, van rebre "en un estat lamentable". El cap dels bombers ha criticat els sistemes d'evacuació.

Actualitzat

El cap de la línia 1 ha corroborat la declaració de Vicente Dómine i ha afirmat que cap sistema de seguretat té "risc zero". També s'ha manifestat de manera similar el professor de Ferrocarrils de la Universitat Politècnica de València Ricardo Insa. Insa ha dit que "no hauria estat de més" posar més balises de seguretat al revolt on es va produir l'accident, però ha puntualitzat que sempre hi pot haver errors humans. El cap d'Operacions del Metro de Madrid, Aurelio Rojo, ha dit que la millora dels sistemes de seguretat sempre pot reduir els riscos, però el metro valencià està dins dels "estàndards" de la tecnologia actual.

Més crític ha estat el cap dels Bombers de València, Julián Rodríguez, que ha afirmat que els sistemes d'evacuació són "millorables". Rodríguez ha afegit que la majoria dels viatgers que van morir en l'accident van ser persones que van sortir expulsades per les finestres del vagó o es trobaven a la part posterior del comboi.

Durant el dia d'avui hi han intervingut a més el director tècnic de l'Ens Gestor de la Xarxa de Transport i de Ports de la Generalitat (GTO), Jaime Pallarol, i el vicepresident de Vossolh Espanya, Iñigo Parra. A la nit, serà el torn del director general d'Interior de la Conselleria de Justícia, Luis Ibáñez, i el cap del Servei de Seguretat, Arturo Roches.

Els treballs de la comissió s'engeguen només 24 hores després que els diputats hagin rebut la documentació demanada. Un total de 32 persones desfilaran fins al pròxim 1 d'agost per la comissió parlamentària, els membres de la qual supervisaran 48 documents abans d'elaborar el dictamen, que haurà d'estar a punt el 2 d'agost a la tarda.

S'han previst sessions que començaran a les deu del matí i que s'acabaran prop de la mitjanit. L'últim dia de compareixences, dimarts dia 1 d'agost, hi intervindran cinc persones des de les deu del matí fins a quarts de sis de la tarda.

El pla de treball aprovat estableix que el 4 d'agost, dos dies després de la presentació del dictamen de la ponència, es reunirà la comissió per debatre i votar el document, i el 7 d'agost s'acabarà el termini per presentar vots particulars. L'11 d'agost se celebrarà el ple per a l'aprovació definitiva de les conclusions.

D'altra banda el comitè d'empresa i la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana han acordat convocar una aturada simbòlica en solidaritat amb les víctimes el pròxim dijous de 13.00 a 13.15.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut