El cap de circulació de Chinchilla declara que no va ordenar la sortida del Talgo

Continuen les investigacions per aclarir les causes de l'accident ferroviari de Chinchilla, en què van morir 19 persones. I també les conjectures i les crítiques sobre si el sinistre va ser provocat per un error humà. En aquest sentit, els quatre sindicats amb representació a Renfe creuen que no es pot atribuir el sinistre només al factor humà per amagar deficiències tècniques. Avui ha declarat el cap de l'estació de Chinchilla, a qui molts atribueixen l'error, i ha dit que no va ordenar la sortida del Talgo i que va intentar fer-lo aturar.
El cap de circulació de Chinchilla declara que no va ordenar la sortida del Talgo
Albacete

El cap de circulació de Chinchilla declara que no va ordenar la sortida del Talgo

Continuen les investigacions per aclarir les causes de l'accident ferroviari de Chinchilla, en què van morir 19 persones. I també les conjectures i les crítiques sobre si el sinistre va ser provocat per un error humà. En aquest sentit, els quatre sindicats amb representació a Renfe creuen que no es pot atribuir el sinistre només al factor humà per amagar deficiències tècniques. Avui ha declarat el cap de l'estació de Chinchilla, a qui molts atribueixen l'error, i ha dit que no va ordenar la sortida del Talgo i que va intentar fer-lo aturar.
La UGT, CC.OO., la CGT i SEMAF, els quatre sindicats amb representació a Renfe, consideren inadmissible que, amb els avenços tecnològics de què es disposa avui dia, tota la responsabilitat en matèria de seguretat en la circulació ferroviària recaigui en el factor humà. El comitè d'empresa de Renfe ha aprovat una resolució en què incideix en la falta d'inversió en seguretat, responsabilitat que recau, segons el seu parer, en el Ministeri de Foment i en la direcció de la companyia ferroviària. A més, expressa el condol als familiars de les víctimes de l'accident i convoca tots els treballadors de Renfe a una aturada de trenta minuts dilluns que ve. Pel que fa a la investigació, avui ha declarat davant la policia judicial el cap de l'estació de Chichilla, a qui Renfe atribueix l'error. En la declaració hauria confirmat que el tren tenia llum verd, però també que havia advertit el conductor del Talgo que s'havia d'esperar que passés el tren de mercaderies per continuar. També ha fet declaracions el president del comitè d'empresa de Renfe a Albacete, Gonzalo Aparicio, que ha assegurat que el cap de circulació de l'estació de Chinchilla no va donar l'ordre de sortida al Talgo i que va intentar fer-lo aturar quan es va adonar que havia iniciat la marxa, però que els telèfons no van funcionar. Segons Aparicio, el cap de circulació de Chinchilla va comunicar al maquinista del Talgo que estava a punt de passar un tren de mercaderies. Segons la seva versió, el va advertir que s'esperés a reprendre la marxa fins que no li obrís la via, però el Talgo va engegar, i el cap de circulació va intentar avisar-lo que s'aturés, però els sistemes van fallar. Aparicio ha qualificat d'"irresponsables" el president de Renfe i el ministre de Foment, per haver determinat qui n'és el culpable, i ha assegurat que el cap d'estació de Chinchilla està "destrossat". En el mateix sentit s'ha expressat el secretari regional de CC.OO. a Castella-la Manxa, que ha insistit que l'actuació del responsable de circulació va ser diligent. A més, ha explicat que perquè l'ordre de moviment d'un tren sigui vàlida són necessaris altres elements, a més del llum verd d'un semàfor.

NOTÍCIES RELACIONADES