El CAC troba l'anunci de Desigual "de mal gust, frívol i inoportú", però no actuarà perquè "no infringeix la normativa"

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya entén que es vegi com un anunci "de mal gust, frívol o inoportú"
El CAC troba l'anunci de Desigual "de mal gust, frívol i inoportú", però no actuarà perquè "no infringeix la normativa"
Barcelona

El CAC troba l'anunci de Desigual "de mal gust, frívol i inoportú", però no actuarà perquè "no infringeix la normativa"

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya entén que es vegi com un anunci "de mal gust, frívol o inoportú"
Redacció Actualitzat
A l'anunci es veu una noia fent veure que està embarassada amb un coixí i punxant un preservatiu.

A l'anunci es veu una noia fent veure que està embarassada amb un coixí i punxant un preservatiu.

Després que la consellera de Benestar Social i Família de la Generalitat, Neus Munté, li ha traslladat la seva opinió crítica amb l'espot, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya no actuarà contra el polèmic anunci de Desigual emès amb motiu del Dia de la Mare perquè "no infringeix la normativa audiovisual". Tot i això, fonts del CAC admeten que "es podria entendre que és un anunci de mal gust, frívol o inoportú". Les mateixes fonts argumenten que "les empreses tenen el dret de comunicació comercial i, en aquest anunci, estem davant d'una ficció publicitària que s'emet fora de l'horari de protecció infantil i per tant està adreçat a un públic adult capacitat per entendre el contingut del missatge".

El CAC remarca, a més, que "les diverses versions de l'anunci porten una advertència" que es pot veure a la part inferior de la pantalla en què la companyia explica que "es tracta d'una ficció publicitària i que no s'ha d'imitar".

Per la seva part, el govern ha reiterat aquest dilluns que l'espot és "irresponsable". "Jo hi veig una clara frivolització de la prevenció i la seguretat pel que fa a les malalties de transmissió sexual, sobretot el virus del VIH", va dir aquest cap de setmana Munté, que ha lamentat que una marca com Desigual transmeti aquest tipus de valors entre el jovent. "Per cridar l'atenció i obtenir més vendes que busquin un altre tema. Prevenció i seguretat, massa seriós", va piular aquest dissabte al seu compte de Twitter la mateixa consellera.

En l'espot de la marca de roba barcelonina es veu com una noia punxa uns preservatius amb la intenció de quedar-se embarassada un cop comprovat -davant un mirall i amb un coixí- que un vestit de Desigual li quedaria bé si estigués en estat. El lema és "Tu decideixes".

NOTÍCIES RELACIONADES