Catalunya

El CAC premia un treball que alerta que els mitjans no aprofiten el potencial d'Internet

El jurat del XVI Premi CAC a la Investigació sobre Comunicació Audiovisual, convocat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), ha decidit atorgar el premi al treball "Assalt a la xarxa. La batalla decisiva dels mitjans de comunicació en català", dirigit per la catedràtica de comunicació audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Rosa Franquet. Aquest treball fa una radiografia dels mitjans catalans en línia, alerta de la seva subordinació a les dinàmiques de treball dels mitjans tradicionals i denuncia que no aprofiten tot el potencial que ofereix Internet.

Actualitzat
El treball premiat, dirigit per la catedràtica Rosa Franquet i que ha comptat amb la participació de la professora i els professors de la UAB Maria Teresa Soto, Francesc Xavier Ribes i David Fernández, aprofundeix, entre altres aspectes, en els diferents models de presència dels mitjans catalans a Internet, en les rutines de producció que segueixen i en l'estructura de les redaccions. Així mateix, alerta que les versions en línia reprodueixen massa els formats periodístics dels mitjans tradicionals, diu que compten amb una plantilla insuficient per fer front a l'exigència de constant actualització i conclou que no aprofiten les enormes possibilitats de la xarxa. La dotació econòmica del premi és de 10.000 euros. En aquesta edició, el jurat ha fet una menció al treball "El espíritu del reportaje", del periodista Jaume Vilalta. Aquest treball defineix, des de la pròpia experiència, els trets distintius d'un bon reportatge televisiu i aprofundeix en les tècniques que el reporter de televisió ha de dominar. Vilalta ha realitzat centenars de reportatges per a programes de televisió com ara 30 Minuts, de TVC, o Informe Semanal, de TVE, entre d'altres. El jurat ha estat integrat per les persones següents: Victòria Camps, Jordi Balló, Maria Corominas, Romà Guardiet, Josep Maria Martí, Xavier Ruiz i Maria Trinidad Bretones com a secretària. El CAC convoca aquest premi per promoure i difondre la recerca en el camp de la comunicació social des de la perspectiva jurídica, econòmica, social i cultural, entre d'altres. El Centre d'Investigació de la Comunicació va crear el premi l'any 1987 i des del 1997 el convoca el CAC. I Convocatòria per a la concessió d'ajuts a projectes de recerca Enguany, el CAC ha iniciat la concessió d'ajuts a projectes de recerca sobre comunicació audiovisual amb l'objectiu de promoure la investigació en aquest àmbit. En aquesta primera convocatòria, s'han concedit ajuts a cinc projectes. Alguns dels temes becats són la incidència dels anuncis en els trastorns alimentaris, els estereotips de gènere que fomenta la publicitat i el tractament de la diversitat cultural en els mitjans audiovisuals. La totalitat dels ajuts assignats és de 19.700 euros.
Anar al contingut