El 787 d'Etiopian torna a volar sense problemas a les baterias
El 787 d'Etiopian torna a volar sense problemas a les baterias
Addis Abeba

El Boeing 787, "Dreamliner", torna a volar després dels problemes amb les bateries

El primer Boeing 787 s'ha enlairat des que, al gener, les autoritats aèries van suspendre tots els vols d'aquest model per problemes en el sistema elèctric. Ha estat a l'aeroport d'Addis Abeba, amb destinació a Nairobi. Boeing assegura que els aparells han estat revisats i que compten amb totes les mesures de seguretat.

RedaccióActualitzat
Ethiopian Airlines ha estat la primera companyia que ha recuperat l'avió Boeing 787 "Dreamliner", des que, al gener, les autoritats aèries van suspendre tots els vols d'aquest model per problemes en el sistema elèctric. El primer 787 que s'enlairava des d'aleshores. Ha estat a l'aeroport d'Addis Abeba, amb destinació a Nairobi. Boeing assegura que els aparells han estat completament revisats i que compten amb totes les mesures de seguretat.

Per la seva banda, l'aerolínia japonesa All Nippon Airlines (ANA) ha assegurat que conclourà la instal·lació de les millores en els seus 17 Boeing 787 'Dreamliner' a finals de maig, ja que la instal·lació de les noves bateries suposa una setmana de feina per cada aeronau, segons ha informat la companyia en un comunicat. En concret, ANA està treballant actualment amb cinc equips de suport de Boeing per instal·lar els nous sistemes en els seus 17 avions 787 'Dreamliner'. D'aquesta manera, companyia i fabricant estan reemplaçant les bateries existents per les noves, a mes del canvi de nous carregadors i la instal·lació de noves capses de contenció i també del sistema de ventilació.

Des de l'empresa han celebrat la decisió del govern del Japó de permetre la represa dels vols Boeing 787 'Dreamliner', i han subratllat que emprendrà inspeccions i comprovacions addicionals per garantir la seguretat dels seus avions.


Boeing va rebre comandes d'unes 890 unitats del model 787, la gran aposta d'aquesta companyia per competir amb Airbus, dels quals en va lliurar al voltant de 50 abans que s'hi detectés el problema tècnic.
Anar al contingut