El Berguedà vol convertir el pèsol negre en un reclam turístic

Berga (ACN).- El Berguedà vol potenciar el pèsol negre, un producte que únicament es cultiva a la comarca i que, tot i que és molt apreciat entre els berguedans, és molt poc conegut fora del territori. L'objectiu és convertir el pèsol negre en un reclam turístic de la comarca, tal com ja ho són els bolets. Així, la Fundació Alícia ha elaborat un treball que inclou la creació d'una vintena de receptes per valoritzar el producte i aconseguir que els restauradors del Berguedà incloguin el pèsol negre en la carta dels seus negocis. Actualment, el cultiu de pèsol negre ocupa una superfície de 6,47 hectàrees que produeixen al voltant de cinc tones anuals i generen un volum de negoci aproximat de 30.000 euros.
El Berguedà vol convertir el pèsol negre en un reclam turístic

El Berguedà vol convertir el pèsol negre en un reclam turístic

Berga (ACN).- El Berguedà vol potenciar el pèsol negre, un producte que únicament es cultiva a la comarca i que, tot i que és molt apreciat entre els berguedans, és molt poc conegut fora del territori. L'objectiu és convertir el pèsol negre en un reclam turístic de la comarca, tal com ja ho són els bolets. Així, la Fundació Alícia ha elaborat un treball que inclou la creació d'una vintena de receptes per valoritzar el producte i aconseguir que els restauradors del Berguedà incloguin el pèsol negre en la carta dels seus negocis. Actualment, el cultiu de pèsol negre ocupa una superfície de 6,47 hectàrees que produeixen al voltant de cinc tones anuals i generen un volum de negoci aproximat de 30.000 euros.