El Banc Europeu d'Inversions finança la meitat del tram soterrat de la MAT

El Banc Europeu d'Inversions concedirà un crèdit de 350 milions d'euros per finançar la meitat del cost de la interconnexió elèctrica amb França. Aquests diners, que s'atorguen als gestors de la xarxa de transport d'electricitat a França i a Espanya, aniran destinats al tram soterrat de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que va de Santa Llogaia d'Àlguema fins a Baixàs, al Rosselló. Aquest tram, de 64,5 quilòmetres, té un cost de 700 milions d'euros i preveu la construcció d'un túnel per travessar la zona de les Alberes. La previsió és que la MAT entri en funcionament el 2014.
El Banc Europeu d'Inversions finança la meitat del tram soterrat de la MAT
Perpinyà

El Banc Europeu d'Inversions finança la meitat del tram soterrat de la MAT

El Banc Europeu d'Inversions concedirà un crèdit de 350 milions d'euros per finançar la meitat del cost de la interconnexió elèctrica amb França. Aquests diners, que s'atorguen als gestors de la xarxa de transport d'electricitat a França i a Espanya, aniran destinats al tram soterrat de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que va de Santa Llogaia d'Àlguema fins a Baixàs, al Rosselló. Aquest tram, de 64,5 quilòmetres, té un cost de 700 milions d'euros i preveu la construcció d'un túnel per travessar la zona de les Alberes. La previsió és que la MAT entri en funcionament el 2014.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Aquest dijous s'ha signat a Perpinyà l'acord pel qual el Banc Europeu d'Inversions (BEI) finançarà la meitat del cost del tram d'interconnexió elèctrica amb França. Ara mateix, el tram de la interconnexió és el que va més endarrerit, tot i que fa un mes que han començat els moviments de terra a Santa Llogaia d'Àlguema, el municipi on comença el tram que ha d'arribar a la Catalunya Nord. Aquest fragment de la línia és completament subterrani i, al seu pas per la serra de les Alberes, es farà mitjançant un túnel paral·lel a la línia del TGV entre Vilafant i Perpinyà.

A Santa Llogaia, el tram soterrat s'uneix amb el tram aeri que va fins a Bescanó. El tros de línia entre aquestes dues poblacions encara s'ha de definir i, de moment, només té l'aprovació de l'estudi d'impacte ambiental mentre falta redactar el projecte executiu i posar-lo a informació pública. Fins ara, ha entrat en funcionament el tram de la línia de molt alta tensió entre Sentmenat i Bescanó. La subestació del municipi del Gironès funciona des d'aquest estiu i, mentre no s'enllesteix la interconnexió amb França, abasteix les línies elèctriques ja existents.

Està previst que la interconnexió elèctrica amb França entri en funcionament a principis de l'any 2014. A banda del crèdit del BEI, la infraestructura ha rebut també una subvenció de la Unió Europea de 225 milions d'euros en el marc del programa European Energy Program for Recovery (EEPR). Amb aquesta interconnexió, es vol duplicar la capacitat d'intercanvi d'electricitat entre Espanya i la resta d'Europa, passant de 1.400 megawatts a 2.800.

VÍDEOS RELACIONATS