El 16% dels conductors ha perdut alguna vegada punts del carnet de conduir

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha fet balanç dels cinc anys d'aplicació del carnet per punts, que es va implantar a Espanya l'1 de juliol del 2006. En aquest lustre, 20 milions de conductors no perdut mai cap punt, mentre que més de 4 milions han comès alguna vegada alguna infracció que els ha suposat la pèrdua de punts. El director general de trànsit, Pere Navarro, assenyala que la importància d'aquesta mesura radica en el fet que ha canviat el comportament de les persones que van al volant.
El 16% dels conductors ha perdut alguna vegada punts del carnet de conduir
Madrid

El 16% dels conductors ha perdut alguna vegada punts del carnet de conduir

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha fet balanç dels cinc anys d'aplicació del carnet per punts, que es va implantar a Espanya l'1 de juliol del 2006. En aquest lustre, 20 milions de conductors no perdut mai cap punt, mentre que més de 4 milions han comès alguna vegada alguna infracció que els ha suposat la pèrdua de punts. El director general de trànsit, Pere Navarro, assenyala que la importància d'aquesta mesura radica en el fet que ha canviat el comportament de les persones que van al volant.
Actualitzat
Imatge d'arxiu d'un conductor.

L'excés de velocitat és la causa majoritària de la pèrdua de punts del carnet.

En els cinc anys d'aplicació del carnet per punts, poc més de 107.000 conductors han perdut el carnet per l'acumulació d'infraccions, una xifra que no arriba a l'1% del total de conductors que hi ha a Espanya. La gran majoria, més de 20 milions, no han perdut mai cap punt, mentre que una xifra una mica superior als quatre milions, cosa que representa el 16%, sí que n'ha perdut en alguna ocasió.

El perfil de l'infractor que perd punts és el d'un home entre 25 i 44 anys. Els homes representen el 79% de les sancions amb pèrdua de punts, mentre que les dones són infractores en un 21%. Dels sancionats amb la pèrdua de punts, un 31% tenen entre 25 i 34 anys, mentre que un 25% tenen una edat entre la franja de 35 a 44 anys.

L'excés de velocitat és la causa de la meitat de les sancions. Però també s'han retirat punts per no fer ús del cinturó de seguretat o del casc, per alcoholèmia i per parlar pel mòbil.

En el balanç de la mesura, Pere Navarro també ha defensat que Espanya és el quart país de la UE que més ha reduït els accidents entre els anys 2001 i 2010.