Washington

Educar Donald Trump amb anuncis a la televisió per cable

Res més americà que un cowboy? És l'encarregat d'educar Donald Trump en espais publicitaris als canals de televisió que veu el president

RedaccióActualitzat

El còmic britànic John Oliver vol evitar que el nou president dels Estats Units, Donald Trump, prengui decisions precipitades basades en informacions inexactes o en el seu desconeixement sobre determinats temes.

Oliver ha posat fil a l'agulla i ha pensat quina seria la millor manera que el seu missatge arribi directament i sense intermediaris fins al president nord-americà: ha contractat diversos espais publicitaris als canals de televisió per cable preferits de Trump.

Trump mira regularment els programes matinals de Fox News, CNN o MSNBC. Oliver ha contractat espais publicitaris en aquestes franges matinals on s'emeten "vídeos educatius" adreçats al president.

Perquè el missatge sigui del gust de Trump, i aquest li doni prou credibilitat, el presentador és home, blanc, d'edat avançada i... vestit de "cowboy".

Un dels primer "anuncis educatius" tracta "l'Obama Care", la reforma sanitària que Donald Trump vol eliminar:

 

 

També s'han emès spots educatius on s'alliçona el president sobre la capacitat nuclear dels EUA. Un altre anunci explica que executar els familiars d'un terrorista com a mesura de pressió és un crim de guerra. Una mesura extrema que Trump es plantejava en matèria antiterrorista.

Altres classes més sencilles adreçades al president són la correcta pronunciació del nom "Tiffany" (nom d'una de les filles de Trump) i la diferència entre la forquilla dels entrants i la del segon plat.

No se sap si les lliçons del "cowboy" han calat en l'ideari de Trump, però John Oliver ja ha anunciat que no pensa aturar-se i ja té previst noves temàtiques a desenvolupar:

"Fins que ens aturi, estem disposats a educar a Donald Trump sobre temes que estem bastant segurs que ignora, un per un".

 

Les tarifes dels espais publicitaris als programes favorits de Trump, "The O'Reilly Factor" i altres programes de "prime time" a Fox News, han pujat de forma espectacular.

Segons un consultor de publicitat, això no espanta als seus clients. Explica que un gran banc i una companyia farmacèutica estan disposats a pagar el que calgui per comprar aquests espais i tenir així l'oportunitat d'arribar de directament a les oïdes presidencials.

El caps de setmana a Florida

Quan Trump viatja divendres a Florida per passar els caps de setmana amb la família s'obre una nova oportunitat per arribar fins a ell des de la televisió. Diversos grups d'opinió crítics amb el president s'han unit per comprar espais de publicitat a les televisions locals.

De nou missatges clars i directes on deixen clar que moltes de les lleis que Trump vol modificar tenen més suport popular que el mateix Donald Trump:

 

 

 

Anar al contingut