Edicions B revoluciona els ebooks amb el segell B de Books

El llibre digital va prenent posicions per fer-se un lloc en el mercat espanyol. Després de l'arribada d'Amazon.es aquest setembre, amb l'anunci que començarà a vendre ebooks abans d'acabar l'any, el sector editorial es mou contrarellotge per provar de no perdre el tren. En aquest context, l'editorial Edicions B ha decidit apostar fort pel llibres electrònics engegant B de Books, la primera editorial generalista exclusivament digital, que publicarà 300 llibres l'any (entre 250 novetats i 50 llibres de fons) sense sistema de protecció anticòpia i amb una política de preus agressiva i trencadora.
Edicions B revoluciona els ebooks amb el segell B de Books
Barcelona

Edicions B revoluciona els ebooks amb el segell B de Books

El llibre digital va prenent posicions per fer-se un lloc en el mercat espanyol. Després de l'arribada d'Amazon.es aquest setembre, amb l'anunci que començarà a vendre ebooks abans d'acabar l'any, el sector editorial es mou contrarellotge per provar de no perdre el tren. En aquest context, l'editorial Edicions B ha decidit apostar fort pel llibres electrònics engegant B de Books, la primera editorial generalista exclusivament digital, que publicarà 300 llibres l'any (entre 250 novetats i 50 llibres de fons) sense sistema de protecció anticòpia i amb una política de preus agressiva i trencadora.
Victòria Miró
Imatge d'un llibre electrònic

El nou segell publicarà 300 llibres digitals l'any.

Ebooks a partir d'1,99 euros i a un màxim de 9,99, tota una revolució a l'estat espanyol -encara lluny del model implantat als EUA- i que ve acompanyat de la supressió del sistema DRM tan odiat pels lectors. A més, per començar a experimentar amb noves formes de lectura, trauran 4 Apps a l'any per a iPhone i iPad.

L'últim de Patricia Cornwell que en paper costa més de 20 euros per 1,99, o el d'Alberto Vázquez-Figueroa a 3,99 euros, han de passar a estar disponibles avui a tots els punts de venda existents ara mateix al mercat espanyol, després que ahir un problema en el servidor de Libranda va impedir actualitzar correctament els preus en aquesta plataforma i a les botigues en línia convencionals de Casa del Libro, FNAC, Leqtor.

A més, el nou segell ha signat acords amb Amazon, 36L, Appstore d'Apple i negocia amb Google ebookstore, Kobo i 24symbols, una plataforma de lectura sota demanda a internet.

Twitter celebra el canvi

Twitter va aplaudir ahir l'anunci i el tema es va mantenir tot el dia entre el "trending topic" amb l'etiqueta EdicionesB. Els piuladors van fer-se ressò de la novetat i van celebrar la política de preus i la decisió de prescindir de protecció anticòpia com un pas decisiu per adaptar-se als nous temps.

Segons Edicions B, l'objectiu de B de Books és "crear mercat" i que els lectors es decideixin a comprar llibres digitals oferint-los barats i facilitant-los el seu intercanvi, préstec o còpia, ja que els podran emmagatzemar en tants dispositius com vulguin.

En català, la punta de llança del segell digital és un autor centenari, Moisès Broggi, amb "Sobre el camí de la vida" a 3,99 euros, però de moment, B de Books només compta amb 2 títols més en la nostra llengua, "Al país del núvol blanc", de Sarah Lark i "Gent tòxica", de l'argentí Bernardo Stamateas.

Exclusiva ebook en català

Ernest Folch, director editorial d'Edicions B des del febrer passat i el responsable que el segell hagi incorporat el català en els darrers mesos, ha explicat al 324.cat que "anirem publicant progressivament més llibres en català, tant èxits estrangers traduïts com llibres en català que publiquem i que traslladarem als ebooks en paral·lel".

A més, Folch ha avançat que a partir del gener o febrer també publicaran directament llibres digitals sense la seva edició en paper i que entre aquests "hi haurà algun llibre d'un autor en català".

"Publicarem en català de forma completament regular. Hem incorporat el català a la nostra activitat com un actiu, perquè hi ha mercat i la gent demana llibres en català. La prova és que els que hem llançat han tingut molt d'èxit", ha afegit Folch.

B de Books també ha anunciat pel 2012 la publicació de John Locke, el primer autor que ha venut un milió d'ebooks, i ha entrat a l'exclusiu club kindle million, juntament amb noms com Stieg Larsson i Michael Connelly.

D'altra banda, el segell exclusiu digital continuarà la col·laboració amb Koomic, la primera botiga de còmics digitals a l'Estat, on han publicat els còmics de Mortadelo i Filemón i on copen nou dels deu títols més venuts.

Planeta crea Zafiro i Scycla ebooks


L'arrencada de B de Books es produeix només una setmana després que el grup Planeta posés en marxa els segells digitals Zafiro i Scycla ebooks, també completament digitals. En aquest cas, però, estaran especialitzats en novel·la romàntica i de ciència-ficció, fantasia i terror, d'autors novells i amb preus de fins a 5 euros.

El 2010 el llibre digital a Espanya va suposar un 2,4% del mercat total de venda de llibres, amb un increment del 37,5% respecte l'any anterior, mentre que el mateix any als EUA les vendes d'ebooks ja van arribar al 10% del total del mercat.

Segons les previsions del Book Industry Study Group (BISG), que agrupa editors, llibreters i plataformes digitals, en el que va de 2011 aquesta xifra ja seria del 15% i segons fonts del sector, s'estima que en el 2012 la venda d'ebooks a Espanya creixerà entre cinc i sis vegades més respecte els resultats que s'obtinguin en tancar aquest 2011.