Dures penes per a tres responsables del transport i un controlador per un accident aeri a Milà

D'Itàlia arriba una notícia judicial que tanca un cas que va passar fa dos anys a l'aeroport de Milà. Un avió de passatgers va xocar en plena pista amb una avioneta i van morir 118 persones. Doncs bé, un tribunal ha decidit que els responsables d'aquell accident van ser el controlador aeri, el director de l'aeroport i dos alts càrrecs de l'entitat aèria italiana i els ha condemnat a dures penes de presó.
Dures penes per a tres responsables del transport i un controlador per un accident aeri a Milà
Itàlia

Dures penes per a tres responsables del transport i un controlador per un accident aeri a Milà

D'Itàlia arriba una notícia judicial que tanca un cas que va passar fa dos anys a l'aeroport de Milà. Un avió de passatgers va xocar en plena pista amb una avioneta i van morir 118 persones. Doncs bé, un tribunal ha decidit que els responsables d'aquell accident van ser el controlador aeri, el director de l'aeroport i dos alts càrrecs de l'entitat aèria italiana i els ha condemnat a dures penes de presó.
En una sentència sense precedents, la justícia italiana ha condemnat tres responsables del transport aeri i un controlador de vol a penes de presó per la catàstrofe de l'aeroport de Milà Linate l'octubre del 2001, en què van morir 118 persones. El tribunal ha condemnat a vuit anys de presó el director de l'aeroport i un controlador de vol, i a sis anys i mig dos responsables del trànsit aeri civil. El Boeing MD-87 de la companyia escandinava SAS, amb 104 passatgers i 6 membres de la tripulació a bord, va encarar la pista d'enlairament amb destinació a Copenhaguen. En un escenari envoltat per una espessa boira, una petita avioneta Cessna, amb quatre persones a bord, va aparèixer sobre la pista sense autorització. El xoc va polvoritzar el petit aparell i l'avió de línia es va encastar contra un hangar d'equipatges. Tots els ocupants van morir carbonitzats, igual que quatre empleats de l'aeroport. Va ser la catàstrofe aèria més greu a Itàlia en els últims trenta anys. Un informe del febrer assegurava que les causes de l'accident s'havien de buscar en un error del pilot de l'avioneta, en unes instal·lacions inadaquades i en unes condicions meteorològiques desfavorables. La sentència de Milà no té precedents en accidents semblants, com el de Barajas el 7 de desembre del 1983, amb 93 morts, del qual es va fer responsable un pilot d'Aviaco, o el de Los Rodeos, a Tenerife, el 27 de març de 1977, en què van morir 585 persones, el més important en territori espanyol.

NOTÍCIES RELACIONADES