Dubai, Moscou i Nova York tindran gratacels giratoris que permetran modificar-ne l'orientació a gust dels habitants

Un arquitecte italià ha projectat un gratacel giratori i autosuficient que genera electricitat transformant l'energia solar i el vent a través d'una vuitantena de turbines eòliques. El seu creador, David Fisher, defineix el projecte com una nova era d'arquitectura dinàmica que permetrà modificar l'orientació i la velocitat dels pisos al gust dels seus habitants. Cada planta es mourà de manera independent de la resta. Els primers edificis es començaran a construir aquest any a Dubai i Moscou, i ja n'hi ha en marxa un altre projecte a Nova York. Segons els primers càlculs, el preu per metre quadrat en un d'aquests apartaments pot arribar als 19.000 euros.
Dubai, Moscou i Nova York tindran gratacels giratoris que permetran modificar-ne l'orientació a gust dels habitants
Nova York

Dubai, Moscou i Nova York tindran gratacels giratoris que permetran modificar-ne l'orientació a gust dels habitants

Un arquitecte italià ha projectat un gratacel giratori i autosuficient que genera electricitat transformant l'energia solar i el vent a través d'una vuitantena de turbines eòliques. El seu creador, David Fisher, defineix el projecte com una nova era d'arquitectura dinàmica que permetrà modificar l'orientació i la velocitat dels pisos al gust dels seus habitants. Cada planta es mourà de manera independent de la resta. Els primers edificis es començaran a construir aquest any a Dubai i Moscou, i ja n'hi ha en marxa un altre projecte a Nova York. Segons els primers càlculs, el preu per metre quadrat en un d'aquests apartaments pot arribar als 19.000 euros.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'italià David Fisher ha presentat a Nova York el seu "gratacel giratori i autosuficient", un projecte que ha emmarcat en una nova era d'"arquitectura dinàmica" i que permetrà als seus habitants modificar l'orientació i la velocitat dels seus apartaments per canviar de paisatge o aprofitar més el sol. I és que cada una de les plantes d'aquests edificis en moviment girarà a la velocitat que vulguin els seus habitants, i ho farà independentment de com girin els altres pisos, per la qual cosa l'edifici canviarà de forma constantment.

Els primers edificis es començaran a construir aquest any a Dubai i Moscou i, previsiblement, estaran enllestits a finals del 2010. A més, ja n'hi ha en marxa un altre projecte a Nova York i peticions per fer-ne al Canadà, Alemanya, Itàlia, Corea del Sud i Suïssa.

El gratacel de Dubai farà 420 metres d'alçada i tindrà 80 pisos que es repartiran de la manera següent: els 20 primers seran oficines; els 15 següents, un hotel de gran luxe; els 35 següents, apartaments d'alta gamma, des de 124 metres quadrats, i els deu últims, vivendes de 1.200 metres quadrats amb ascensor privat, jardí, piscina i aparcament dins del pis. El de Moscou, en canvi, tot i que tindrà les mateixes característiques, tindrà 70 pisos i farà 400 metres d'alçada.

Segons els primers càlculs, el preu per metre quadrat en un d'aquests apartaments pot arribar als 19.000 euros. Tot i l'elevat preu, ja ha començat a omplir-se la llista per poder reservar alguna de les vivendes.

Segons el seu creador, el gratacel giratori serà també el "primer ecològic i autosuficient" des del punt de vista energètic, ja que genera electricitat transformant l'energia solar i el vent a través d'una vuitantena de turbines eòliques. Una altra de les característiques d'aquests edificis alts serà la facilitat de manteniment, ja que totes les parts es podran inspeccionar i reparar independentment i, per tant, podran durar més que altres edificacions.

Finalment, es tracta del primer edifici que es construirà del tot amb peces prefabricades, amb l'objectiu de reduir el temps de construcció un 30% i els costos un 10%. En principi, la velocitat de l'execució serà d'un pis per setmana. Per Fisher, la prefabricació serà la "forma de construcció del futur, perquè permetrà fer obres netes, més segures i més verdes, sense soroll, pols i altres contaminants".

VÍDEOS RELACIONATS