Dotze ferits lleus en el descarrilament d'un tren a Osca, el desè des d'inicis d'any a Espanya

Dues persones de les 12 que van resultar ferides en el descarrilament d'un tren ahir a Osca continuen hospitalitzades. Un despreniment de terra i pedres a les vies és la causa més probable d'aquest nou accident ferroviari, el desè des d'inicis d'any a Espanya i el tercer en aquesta línia. El comboi, que cobria el trajecte entre Canfranc i Saragossa, va descarrilar en una zona de díficil accés, i els ferits i la resta de passatgers van haver de ser evacuats en un altre tren. Aquest accident coincideix amb la denúncia dels alcaldes de la zona de falta de manteniment de la línia.
Dotze ferits lleus en el descarrilament d'un tren a Osca, el desè des d'inicis d'any a Espanya
Espanya

Dotze ferits lleus en el descarrilament d'un tren a Osca, el desè des d'inicis d'any a Espanya

Dues persones de les 12 que van resultar ferides en el descarrilament d'un tren ahir a Osca continuen hospitalitzades. Un despreniment de terra i pedres a les vies és la causa més probable d'aquest nou accident ferroviari, el desè des d'inicis d'any a Espanya i el tercer en aquesta línia. El comboi, que cobria el trajecte entre Canfranc i Saragossa, va descarrilar en una zona de díficil accés, i els ferits i la resta de passatgers van haver de ser evacuats en un altre tren. Aquest accident coincideix amb la denúncia dels alcaldes de la zona de falta de manteniment de la línia.
Actualitzat
A la línia d'Osca a Canfranc hi ha hagut ja tres descarrilaments aquest any. L'últim ahir, quan un comboi amb una vintena de passatgers va descarrilar a causa d'un despreniment de terra i pedres enmig de les vies. Dotze persones van resultar ferides i dues d'elles continuen hospitalitzades amb pronòstic greu. El maquinista havia reduït la velocitat en veure un despreniment de terra i roques sobre la via però no va adonar-se de l'existència d'una roca de grans dimensions. Després de descarrilar, el comboi es va empotrar a l'entrada d'un túnel. Els ferits i la resta de passatgers van haver de ser evacuats en un altre tren, ja que la zona de l'accident era de difícil accés. Justament aquest nou accident va coincidir amb la denúncia dels alcaldes de la zona de falta de manteniment per part de Renfe. Segons Renfe, però, en cap cas hi ha falta de manteniment i el president de la companyia, Miguel Corsini, davant del Congrés va parlar de mala ratxa. La línia de Canfranc és una línia mixta: trens de passatgers i de mercaderies comparteixen la mateixa via. Aquesta particularitat encara fa més necessari un bon manteniment segons l'alcalde de Canfranc, ja que el pes dels trens de mercaderies deteriora molt més les vies. Per la seva banda, el delegat del Govern aragonès ha instat avui el Ministeri de Foment a assumir la responsabilitat de la millora i adequació de la línia. DEU ACCIDENTS FERROVIARIS EN MENYS DE 2 MESOS Deu accidents de tren aquest any a Espanya. El més greu, el descarrilament d'un Talgo el 4 de gener quan arribava a l'estació de Tobarra, a Albacete. Dues persones van morir i, segons les investigacions, la causa de l'accident va ser una pedra que bloquejava la via. Tres Talgos més també han patit accidents: un a Lleó per una negligència que va provocar una acumulació de balast als raïls, un a Burgos per la dilatació a causa de les gelades i un altre a Saragossa per la col·lisió amb un cotxe avariat enmig de la via. El Semaf, el sindicat de maquinistes, assegura que aquests accidents no poden posar en dubte que el tren és un dels mitjans de transport més segurs. El que sí que denuncien és que cada vegada hi ha més incivisme i que s'han arribat a trobat bombones de butà buides a la via. Creuen que Renfe fa tot el que pot per evitar aquests problemes, però reconeixen que no es pot posar una persona cada tres metres ni tampoc es poden tancar les vies.