Donar més espai als vianants, objectiu del Pacte per la Mobilitat de l'Hospitalet

L'Hospitalet de Llobregat acaba d'aprovar el Pacte per la Mobilitat Sostenible, que es resumeix en dos objectius bàsicament: més espai per als vianants i menys per als cotxes. Cada any hi ha uns 50 milions de desplaçaments en vehicle per la ciutat. Això es vol canviar obrint més espais per a vianants, fomentant l'ús de transport públic i de la bici, i creant aparcaments dissuasius. Quaranta entitats de l'Hospitalet s'han adherit al pla.
Donar més espai als vianants, objectiu del Pacte per la Mobilitat de l'Hospitalet
L'Hospitalet de Llobregat

Donar més espai als vianants, objectiu del Pacte per la Mobilitat de l'Hospitalet

L'Hospitalet de Llobregat acaba d'aprovar el Pacte per la Mobilitat Sostenible, que es resumeix en dos objectius bàsicament: més espai per als vianants i menys per als cotxes. Cada any hi ha uns 50 milions de desplaçaments en vehicle per la ciutat. Això es vol canviar obrint més espais per a vianants, fomentant l'ús de transport públic i de la bici, i creant aparcaments dissuasius. Quaranta entitats de l'Hospitalet s'han adherit al pla.
El Pacte per la Mobilitat ha de servir per convertir l'Hospitalet de Llobregat en una ciutat per als vianants. L'horitzó és el 2010, però ja s'estan fent els primers passos. La construcció d'aparcaments per als cotxes n'és un. També es pretén millorar el transport públic i reestructurar la xarxa viària. En aquest últim apartat ja es poden començar a veure alguns carrers on només tenen accés alguns vehicles. A més, han de pujar a un altre nivell perquè els conductors s'adonin que entren en un espai on el vianant té preferència i no a l'inrevés. Un altre punt que recull el projecte i que els gestors ambientals cada dia tenen més present és la reducció de la mobilitat fent que el ciutadà ho trobi tot cada vegada més a prop. El pla també preveu la potenciació de la bicicleta a la ciutat, tot i que, de moment, l'únic carril bici que hi ha no es fa servir gaire.