Diverses campanyes solidàries fan que la falta de recursos no estigui renyit en rebre un regal

Per Nadal, qui res no estrena res no val. És un refrany popular però és ben cert que molts estrenen alguna cosa aquests dies, bé sigui perquè s'ho han comprat o perquè els ho han regalat. Però també són molts als que en temps de penúries econòmiques els regals semblen del tot impensables. La solidaritat els fa possibles.
Diverses campanyes solidàries fan que la falta de recursos no estigui renyit en rebre un regal
Barcelona

Diverses campanyes solidàries fan que la falta de recursos no estigui renyit en rebre un regal

Per Nadal, qui res no estrena res no val. És un refrany popular però és ben cert que molts estrenen alguna cosa aquests dies, bé sigui perquè s'ho han comprat o perquè els ho han regalat. Però també són molts als que en temps de penúries econòmiques els regals semblen del tot impensables. La solidaritat els fa possibles.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Per Nadal, qui res no estrena res no val. És un refrany popular però és ben cert que molts estrenen alguna cosa aquests dies, bé sigui perquè s'ho han comprat o perquè els ho han regalat. Però també són molts als que en temps de penúries econòmiques els regals semblen del tot impensables. La solidaritat els fa possibles.

A Catalunya, són moltes les persones que durant setmanes han participat en projectes solidaris per garantir que tothom rebi algun obsequi de Nadal, especialment aquells que travessen situacions econòmiques difícils. "Que no falti de res" és una d'aquestes iniciatives.

Es tracta d'una acció social en què participen unes 250 persones de manera altruista. Per la campanya d'enguany, la sisena, ja han superat el rècord dels 20.000 regals recollits. La campanya estarà en marxa fins a finals de mes.

Una de les entitats receptores és una guarderia social del Raval, adreçada a famílies monoparentals; la majoria, mares soles que necessiten deixar-hi el fills per anar a treballar.

Les campanyes solidàries, per Nadal, augmenten. També als centres educatius. Una de les que tenen èxit és la dels alumnes de l'Institut Súnion de Barcelona. És el tercer any que la fan i forma part d'una de les assignatures de Batxillerat.

Just quan comencen les vacances de Nadal ells tornen a l'institut. S'alien amb els Reis per repartir regals allà on difícilment n'arribarien. Però hi ha centenars de paquets que no es recullen gràcies al boca-orella. Han aprofitat l'assignatura optativa de publicitat per treballar com una agència. I han creat l'espot "Es busca rei", que ha passat dels 5.500 visionats.

Els regals són per a dues institucions. La primera visita la fan a un centre on viuen menors tutelats per la Generalitat. Aquí descobreixen que hi ha nens que no poden viure amb els pares perquè estan empresonats, perquè tenen problemes de drogues o perquè abusaven dels fills. "Hem vist reflectit el treball de mesos i un cúmul sensacions que ens costarà molt d'oblidar", diu el Sergi de Luna, un de les participants en aquesta campanya i encarregat de la relació amb la premsa.

VÍDEOS RELACIONATS