Barcelona

Disminueixen un 36% els accidents de trànsit a les rondes aquest estiu gràcies als radars

Els radars de velocitat a les rondes de Barcelona continuen donant resultats en la reducció de la sinistralitat. Aquest estiu s'han reduït un 36% els accidents. Entre els mesos de juliol i setembre hi ha hagut 66 accidents a les rondes, cap amb morts. L'estiu de l'any passat es van registrar 103 accidents. Segons l'ajuntament, l'efecte radar també ha aconseguit incrementar la fluïdesa a les rondes, ja que s'han eliminat moltes congestions puntuals provocades per les frenades. La velocitat mitjana dels infractors és ara de 105 quilòmetres hora, davant els 120 quilòmetres hora de l'any passat. En la majoria de trams de les rondes, la velocitat màxima és de 80 quilòmetres hora.

Actualitzat
Els accidents de trànsit amb ferits a les rondes de Dalt i Litoral de Barcelona aquest estiu han disminuït un 36% respecte al mateix període de l'any anterior, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona. Entre juliol i setembre d'aquest any hi ha hagut 66 accidents amb ferits a les rondes, cap mortal, davant dels 103 que es van comptabilitzar l'any anterior. En el total d'accidents en aquestes vies (amb o sense ferits), el descens entre l'estiu d'aquest any i l'anterior ha estat del 31,1% (82 accidents entre juliol i setembre del 2004 per 119 sinistres el 2003). Si es compara el total d'accidents a les rondes l'estiu del 2004 amb el de l'any 2002, en què es van registrar 139 accidents, la reducció supera el 41%. Segons el govern municipal, aquestes dades subratllen la importància dels radars instal·lats a les rondes per millorar la seguretat en aquestes vies. El govern municipal ha afirmat que els radars es van activar el juliol del 2003, de manera que les disminucions en nombre d'accidents esmentades corresponen a dos períodes (estius del 2004 i 2003) en què aquests sistemes de control ja estaven actius. L'ajuntament ha destacat que la velocitat mitjana de les rondes ha passat de 65 quilòmetres per hora (km/h) el 2003 a 69 km/h el 2004, mentre que la velocitat mitjana en excés ha passat de 115-120 km/h a 100-105 km/h. Altres factors que ha destacat l'ajuntament per a la reducció d'accidents a les rondes són la senyalització a les vies indicant la presència de radars i la "constant atenció" de la Guàrdia Urbana per prevenir conductes de risc en la conducció. L'ajuntament també ha constatat que la presa de consciència dels mateixos conductors a l'hora de respectar els límits de velocitat és un factor clau en la disminució d'accidents.
Anar al contingut