Dilluns es restableix el servei de la línia 2 de metro entre la Pau i Badalona-Pompeu Fabra

Dilluns es restableix el servei de la línia 2 de metro entre la Pau i Badalona-Pompeu Fabra

Dilluns es restableix el servei de la línia 2 de metro entre la Pau i Badalona-Pompeu Fabra

ACN Barcelona.-El proper dilluns 29 d'agost es restablirà el servei de la línia 2 de metro entre les estacions de la Pau i Badalona-Pompeu Fabra, un tram que estava suspès des del passat 1 d'agost per treballs de modernització de la infraestructura, correcció dels efectes de les filtracions de l'alt nivell freàtic i millora de 3,3 quilòmetres de via. Des de les 5 del matí de dilluns els trens tornaran a circular amb normalitat entre tots dos extrems de la línia, de Paral·lel a Badalona Pompeu Fabra i a la inversa, tal com estava previst. La suspensió del servei durant el mes d'agost ha permès executar obres de gran calat en diversos trams de la L2 situats entre les estacions de Verneda, a Sant Adrià de Besòs, i Pep Ventura, a Badalona. Durant aquest temps els usuaris afectats han pogut utilitzar com a alternativa un servei especial d'autobusos que connectava les estacions afectades.

L'obra de més envergadura dels últims anysL'obra que ha realitzat TMB aquest estiu ha estat la de més envergadura dels últims anys i pràcticament completa la rehabilitació de tot el sector Besòs de la línia 2. En concret s'han renovat 3,3 quilòmetres de via simple i un aparell de via de Verneda. L'actuació ha inclòs el desballestament de la via existent, la demolició del formigó que constitueix la solera de la via, la instal·lació de nous carrils, fixacions i travesses, i el formigonat de la nova via. També s'han renovat 1,8 quilòmetres del drenatge del túnel. Els últims dies els treballs s'han centrat a restablir la senyalització i fer proves de funcionament en buit. Les obres han costat 4,3 milions d'euros.Necessitats especials de mantenimentEl tram de la línia 2 de metro entre la Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentat a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions. L'agressivitat d'aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via s'acceleri notablement. Per aquest motiu s'hi fa una vigilància especial de l'estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera regular, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.