Dilema sobre un tram de la ronda de Dalt: soterrar-lo o cobrir-lo parcialment

L'Ajuntament de Barcelona planteja als veïns aquestes dues possibilitats -amb 120 milions d'euros de diferència- per cobrir el tram que va des del carrer Harmonia fins a la plaça Karl Marx
Dilema sobre un tram de la ronda de Dalt: soterrar-lo o cobrir-lo parcialment
Barcelona

Dilema sobre un tram de la ronda de Dalt: soterrar-lo o cobrir-lo parcialment

L'Ajuntament de Barcelona planteja als veïns aquestes dues possibilitats -amb 120 milions d'euros de diferència- per cobrir el tram que va des del carrer Harmonia fins a la plaça Karl Marx
Redacció Actualitzat
Dilema de l'ajuntament sobre la ronda de Dalt (ACN)

Dilema de l'ajuntament sobre la ronda de Dalt (ACN)

L'Ajuntament de Barcelona planteja als veïns dues possibilitats per cobrir el tram més polèmic de la ronda de Dalt, entre el carrer Harmonia i la plaça Karl Marx. Una passaria pel soterrament i l'altra, per la cobertura parcial a través de passarel·les. El consistori no amaga que la seva opció seria la segona, mentre que els veïns es decanten històricament per la primera.

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que l'opció del soterrament obligaria a rebaixar el traçat de la ronda en aquest tram per poder-lo cobrir. Segons la tinent d'alcalde, aquesta alternativa és especialment complicada perquè en aquest punt també hi passa la línia 3 del metro. L'altra possibilitat seria una cobertura parcial, amb passarel·les, que els veïns consideren insuficient. Sanz, a més, ha destacat que soterrar aquesta part costaria 120 milions d'euros més:

"És una solució molt complexa per una banda, en el cas del soterrament. I en el cas de la cobertura, és també tècnicament complexa perquè no és senzilla, evidentment, però ens permet fer actuacions més parcials i puntuals, i, sobretot, resoldre allà on hi ha una necessitat evident perquè ho viuen veïns i veïnes que pateixen problemes de soroll quotidià."

Janet Sanz s'ha mostrat disposada a buscar una solució el màxim de consensuada i no ha volgut fixar una data límit per arribar a un acord. Mentrestant, aquest dimecres començaran els treballs per a la cobertura del tram entre el mercat de la Vall d'Hebron i l'Institut de la Vall d'Hebron, en què no hi ha cap mena de discrepància entre els veïns i el consistori. L'ajuntament hi destinarà 15 milions d'euros.