Diaspora s'obre als usuaris com a alternativa a Facebook

Facebook s'ha convertit en la xarxa social més poderosa del planeta però encara té competència en altres projectes. A més, avui s'obre a tothom, encara que de moment amb invitacions, una xarxa que no amaga la seva voluntat d'erigir-se en una alternativa.
Diaspora s'obre als usuaris com a alternativa a Facebook
Estats Units

Diaspora s'obre als usuaris com a alternativa a Facebook

Facebook s'ha convertit en la xarxa social més poderosa del planeta però encara té competència en altres projectes. A més, avui s'obre a tothom, encara que de moment amb invitacions, una xarxa que no amaga la seva voluntat d'erigir-se en una alternativa.
Actualitzat
"Hola a tots, Avui estem llançant la primera sèrie d'invitacions per a l'alfa de la diàspora a joindiaspora.com."

Amb aquest missatge al seu blog, aixeca la persiana la nova xarxa social que es presenta com una alternativa a Facebook.

Els últims mesos, des que es va anunciar la seva creació, els impulsors d'aquesta xarxa de codi obert han treballat per millorar l'estructura, sobretot pel que fa a les qüestions de seguretat. La raó és òbvia: Diaspora critica Facebook pel seu ús de les dades dels usuaris i fa d'aquesta qüestió el nucli de la seva distinció. El seu lema és que les dades pertanyen als usuaris, i confien que aquest punt de partida atregui cada vegada més persones.

Ara bé, la proposta té les debilitats de les empreses d'aquesta naturalesa. Tant és així que demanen ajuda a qualsevol expert en programació i accepten que servidors diversos s'ofereixin per allotjar la nova xarxa social.

Una diferència clara és que Diaspora permet agrupar els contactes en aspectes diversos, en funció de la seva procedència o dels interessos, de manera que cadascú pugui distingir amb claredat els diferents papers que assumeix en la seva vida social (professional, amistats, lleure, família...).

Els seus impulsors són quatre estudiants de Nova York que van pretendre recollir uns deu mil dòlars per començar i en van obtenir més de dos-cents mil. Només això ja demostrava que el seu projecte podia tenir suport.

Ningú més

Com si pretengués donar la raó a aquests moviments que temen el poder d'una xarxa social que ja supera els cinc-cents milions d'usuaris, Facebook continua amb la seva pretensió una mica arrogant de registrar les paraules "face" (cara) i "book" (llibre), amb la intenció d'impedir que ningú més les pugui usar en un nom comercial. Si se'n surten potser espantaran la competència, però l'efecte no sembla que pugui ser gaire beneficiós per al conjunt de les persones. Caldrà veure com es resol.