Diaris i tabloides britànics no publiquen les fotos de Harry despullat

El motiu d'aquesta autocensura és la comissió que analitza l'ètica periodística al Regne Unit des de fa 10 mesos. Després de l'escàndol de les escoltes il·legals dels diaris de Murdoch sembla que ja no val tot.
Diaris i tabloides britànics no publiquen les fotos de Harry despullat
Londres

Diaris i tabloides britànics no publiquen les fotos de Harry despullat

El motiu d'aquesta autocensura és la comissió que analitza l'ètica periodística al Regne Unit des de fa 10 mesos. Després de l'escàndol de les escoltes il·legals dels diaris de Murdoch sembla que ja no val tot.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Els mitjans de comunicació britànics no han publicat les fotografies del príncep Enric despullat en una suite d'un hotel de luxe de Las Vegas al costat d'una noia d'identitat desconeguda. O més ben dit, els que sí que han mostrat la imatge del dia al Regne Unit, han optat per fer-ho amb trampa. Per exemple, el diari més venut del país, "The Sun", ha destacat en portada una imatge on qui apareix no és el príncep Enric, sinó un actor que copia la situació en què han enxampat el nét d'Elisabet II.

Amb aquest muntatge, el mitjà compleix el desig de Palau de no difondre les fotografies reals. Un desig que en aquest cas han complert tots els diaris britànics.

Les poderoses publicacions sensacionalistes del Regne Unit s'han fet famoses per esbombar escàndols de la família reial. En aquesta ocasió, però, tot i que també parlen del tema, no ensenyen les fotografies, que cal subratllar que van ser robades d'un mòbil i que van ser preses durant les vacances privades del príncep.

El motiu

El motiu d'aquesta autocensura és la comissió que analitza l'ètica periodística al Regne Unit des de fa 10 mesos. Després de l'escàndol de les escoltes il·legals dels diaris de Murdoch sembla que ja no val tot. "La premsa que més es llegeix en aquest país, que és el format mitjà i el tabloide, s'ha espantat amb la comissió Leveson", ha considerat Neil Wallis, exeditor d'un diari sensacionalista.

Crítiques i burles, sí


D'aquesta manera, els diaris i tabloides britànics no han estalviat crítiques a Harry per pagar una suite de 6.000 euros per nit en plena crisi econòmica. També hi ha hagut ironia quan s'han referit a "les joies de la corona" per fer referència als genitals de Harry, que el príncep es cobria en una de les imatges. Finalment, només els més conservadors li han reclamat: "Harry, creix". I és que segons el mateix "The Sun", les fotografies del príncep despullat perjudiquen la imatge de noi responsable que havia donat últimament.

"Que el príncep Enric l'enxampin despullat a la seva suite privada no és notícia. Però que aquí, al país dels diaris sensacionalistes, ningú publiqui les fotografies, sí que és nou", ha conclòs el corresponsal a Londres de TV3 Carles Costa.

VÍDEOS RELACIONATS