Detecten substàncies potencialment perilloses en quatre models de pijames infantils

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat la presència de sustàncies potencialment perilloses en quatre models de pijames infantils de les marques Chicco, Disney, Sfera i Carrefour. Aquesta organització adverteix que la presència d'algunes substàncies químiques a la roba pot comportar problemes de salut, com irritacions o al·lèrgies, i alerta que això encara és més perillós en el cas dels nens, que poden posar-se la roba a la boca.
Detecten substàncies potencialment perilloses en quatre models de pijames infantils
Madrid

Detecten substàncies potencialment perilloses en quatre models de pijames infantils

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat la presència de sustàncies potencialment perilloses en quatre models de pijames infantils de les marques Chicco, Disney, Sfera i Carrefour. Aquesta organització adverteix que la presència d'algunes substàncies químiques a la roba pot comportar problemes de salut, com irritacions o al·lèrgies, i alerta que això encara és més perillós en el cas dels nens, que poden posar-se la roba a la boca.
Actualitzat

En total, l'OCU ha analitzat 14 models de pijames infantils, dels quals, 4 han revelat la presència d'alguna substància potencialment perillosa.

Es tracta d'una pijama de dues peces de la marca Chicco amb el dibuix d'una nena dutxant-se, un de Disney amb el peix Nemo, un de Sfera amb impressions roses i blanques i un altre de Carrefour amb el personatge de Sir Arthur.

Davant d'aquesta situació, l'organització recorda a les empreses fabricants que "es pot fer roba de qualitat sense tòxics" i recomana als consumidors que consultin les etiquetes dels productes i rentin la roba nova abans de posar-se-la per primera vegada.

Manca de legislació

L'OCU alerta també que, tot i que Europa està fent passos per establir un sistema de registre i autorització de les substàncies químiques, de moment no hi ha cap legislació que prohibeixi aquests productes.

Per aquest motiu, ha traslladat els resultats de l'estudi a l'Institut Nacional de Consum i ha sol·licitat promoure una legislació per aquest tema.