Detectat un greu defecte en els motors dels Airbus 380

Experts australians en seguretat aèria han detectat un greu defecte en els motors Airbus 380. El descobriment s'ha fet arran de l'aterratge d'emergència que va haver de fer un A-380 de la companyia Qantas a Singapur el mes passat. Al motor hi havia una peça mal col·locada que va erosionar un tub de carburant fins a trencar-lo. L'aerolínia demandarà Rolls-Royce si no arriba a un acord sobre les compensacions que ha de rebre.
Detectat un greu defecte en els motors dels Airbus 380
Sydney

Detectat un greu defecte en els motors dels Airbus 380

Experts australians en seguretat aèria han detectat un greu defecte en els motors Airbus 380. El descobriment s'ha fet arran de l'aterratge d'emergència que va haver de fer un A-380 de la companyia Qantas a Singapur el mes passat. Al motor hi havia una peça mal col·locada que va erosionar un tub de carburant fins a trencar-lo. L'aerolínia demandarà Rolls-Royce si no arriba a un acord sobre les compensacions que ha de rebre.
Actualitzat
Airbus 380 (Foto: Reuters)

El motor de l'Airbus 380 tenia un defecte de seguretat que podria haver causat una catàstrofe. (Foto: Reuters)

L'avió de passatgers més gran del món, l'Airbus 380, té un greu defecte de fabricació en els motors Rolls-Royce. Així ho conclou el Departament de Seguretat Aèria d'Austràlia arran de l'aterratge d'emergència que va haver de fer un A-380 de la companyia Qantas a Singapur el mes passat.

Segons l'informe que han elaborat els experts australians, al motor, de la marca Rolls-Royce, hi havia una peça mal col·locada que va erosionar un tub de carburant fins a trencar-lo. Això va fer sortir el combustible i va provocar l'explosió. A més, també hi va haver fugues de querosè en els altres tres motors de l'avió. L'A-380 feia el trajecte entre Sydney i Singapur i duia 466 persones a bord. Els experts del Departament de Seguretat en el Transport Aeri d'Austràlia (ATSB) opinen que l'avaria està relacionada amb un defecte en la fabricació del motor Trent 900 per part de la marca Rolls-Royce.

La companyia aèria australiana Qantas no descarta emprendre accions judicials contra el fabricant britànic de motors Rolls-Royce en cas que no arribin a un acord sobre les compensacions que ha de rebre.

Després d'aquest accident, Qantas va immobilitzar tota la seva flota d'A-380, i dos d'aquests aparells van tornar a ser operatius després de canviar-los el motor. Singapore Airlines, que té onze Airbus A-380, també ha substituït el motor de tres dels seus aparells com a mesura de precaució però assegura que els resultats de les investigacions no afectaran els seus vols i que no pensen emprendre accions legals. I pel que fa a la companyia alemanya Lufthansa, que també té l'A-380 equipat amb motors Rolls-Royce, ja va canviar dos motors al novembre.