Desmantellen una banda d'estafadors que cobraven per recórrer multes de trànsit tot i perdre

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones i n'ha imputat sis més a les demarcacions de Girona i Barcelona per haver estafar a través d'empreses especialitzades a recórrer multes de trànsit. Els estafadors, que operaven a través d'un entramat de 25 empreses, demanaven als clients la meitat de l'import de la multa per iniciar els tràmits amb la promesa que si no es resolia favorablement els retornarien els diners. En la majoria dels casos, però, no es guanyava el recurs però tampoc es retornaven els diners. L'estafa es dirigia i coordinava des de Platja d'Aro.
Desmantellen una banda d'estafadors que cobraven per recórrer multes de trànsit tot i perdre
Platja d'Aro

Desmantellen una banda d'estafadors que cobraven per recórrer multes de trànsit tot i perdre

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones i n'ha imputat sis més a les demarcacions de Girona i Barcelona per haver estafar a través d'empreses especialitzades a recórrer multes de trànsit. Els estafadors, que operaven a través d'un entramat de 25 empreses, demanaven als clients la meitat de l'import de la multa per iniciar els tràmits amb la promesa que si no es resolia favorablement els retornarien els diners. En la majoria dels casos, però, no es guanyava el recurs però tampoc es retornaven els diners. L'estafa es dirigia i coordinava des de Platja d'Aro.
Actualitzat
Els investigadors calculen que les 25 empreses investigades en el marc de l'Operació Soterrani podrien haver arribat a estafar centenars de clients, als quals demanaven com a avançament una comissió d'entre el 40 i el 50% de l'import de la multa, amb la garantia escrita de retornar-lo si no es resolia favorablement.

En la majoria de casos, les empreses no aconseguien retirar la sanció imposada als seus clients, però es quedaven amb la comissió que aquests els havien entregat. Quan els perjudicats intentaven reclamar se'ls remetia al número telefònic d'atenció al client 807, que té un cost addicional per minut i en què no se'ls donava cap resposta, de manera que els estafats acabaven per desistir.

La mateixa empresa estafadora contactava telefònicament amb sancionats de tot Espanya per oferir-los els seus serveis, dels quals obtenien les dades al butlletí oficial de la província o al diari oficial de la comunitat corresponent, on figuren les denúncies per infraccions de trànsit.

En les trucades telefòniques per captar clients, la majoria de les quals es van realitzar des de les oficines de Platja d'Aro, es garantia un 98% de possibilitats de devolució de la sanció imposada. Per pressionar els clients, se'ls assegurava que recórrer al servei de l'empresa era la seva última opció per salvar-se de pagar la multa i evitar un embargament imminent dels seus comptes bancaris.

A les víctimes se'ls assegurava que la multa havia estat examinada per un gestor i que era recurrible per un defecte de forma i, per tant, l'empresa estafadora aconseguia que la majoria dels clients acceptessin pagar l'avançament. Moltes vegades, els operaris de les empreses estafadores trucaven a les víctimes des de l'Oficina Central de Recursos de Multes o simulant que pertanyien a organismes oficials relacionats amb la tramitació de sancions per guanyar-se la confiança dels clients.

La Guàrdia Civil calcula que centenars de persones de tot Espanya podrien haver estat estafades per aquest grup empresarial, motiu pel qual ha animat les víctimes que encara no ho hagin fet a presentar denúncia.