Madrid

Desenes de passatgers perden els vols a Barajas per problemes de facturació i transport

Un vol especial d'un Airbus 320 d'Iberia que cobria el trajecte Madrid-Barcelona ha estat el primer a inaugurar la nova terminal de Barajas. Hi han viatjat cent passatgers, entre ells una vintena de veïns de diverses poblacions del nord de Madrid que fa mesos que es queixen del soroll dels avions. Els que també s'han queixat, en aquest cas pel mal funcionament dels mostradors de facturació i el transport entre terminals, han estat desenes de viatgers que han perdut els vols en les primeres hores de la nova terminal.

Actualitzat
Les aerolínies Iberia i Vueling han competit per ser les primeres a inaugurar la nova àrea terminal de Barajas. La primera ha ofert un vol especial a Barcelona a les 05.50 h i la segona va anunciar que avançava 15 minuts l'hora de sortida del seu vol amb destí també a Barcelona, programat habitualment per a les 06.00 h. Finalment ha estat l'Airbus "Santiago de Compostela" d'Iberia que fa l'enllaç amb Barcelona el primer a enlairar-se de les noves instal·lacions. L'aparell de Vueling no ha pogut sortir fins a les 06.05 h per un problema d'equipatge. A l'hora programada per sortir només havien arribat a lloc la meitat de les maletes per un problema en el sistema automatitzat de tractament d'equipatge. Per això la companyia ha decidit esperar i finalment l'avió ha marxat amb passades les sis del matí. L'estrena de la nova terminal no ha estat exempta de problemes. Desenes de passatgers han perdut els seus vols per problemes de transport entre terminals i per errors en els sistemes de facturació d'Iberia. Coincidint amb la sortida del vol de l'Airbus "Santiago de Compostela" han arribat a la nova terminal els dos primers avions d'Iberia que han aterrat a les noves instal·lacions, després de tota una matinada de treballs durant la qual Iberia ha traslladat tot el seu material. La nova terminal aplega en un sol espai tots els vols de la companyia Iberia i també de les seves companyies associades. Segons fonts de la companyia, el procés de trasllat, que ha costat més de 60 milions d'euros, es va iniciar fa 15 mesos i ha implicat més de 8.000 treballadors. D'aquests 60 milions d'euros, 50 corresponen a inversions destinades a condicionar els nous espais i a adquirir equips nous. L'aerolínia ha traslladat en tan sols deu hores els equips de "handling" i prop de 40 avions. També s'ha previst el trasllat d'equipatges dels viatgers que hagin arribat durant dissabte a les terminals 1, 2 i 3 i tinguin previst viatjar en connexió en vols que surtin des de la terminal 4 o dels passatgers que hagin facturat anticipadament. Amb la nova terminal, Barajas augmentarà la seva capacitat fins al punt que les instal·lacions podran acollir 120 vols per hora, una xifra molt superior als 78 vols per hora que es podien fer fins ara. Aprofitant aquest primer vol des de la nova terminal de Barajas a l'aeroport del Prat, una vintena de veïns afectats pel soroll dels avions de l'aeroport madrileny han viatjat fins a Barcelona, on s'han trobat amb veïns de Gavà Mar, afectats també pel soroll dels avions de l'aeroport del Prat. Tots ells consideren que Aena és insensible als problemes que els avions provoquen als ciutadans.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut