Madrid

Descobreixen 32 planetes més fora del Sistema Solar

El cercador més gran d'exoplanetes (planetes exteriors al Sistema Solar), el científic suís Michel Mayor, ha anunciat que el seu equip d'investigació ha descobert 32 planetes més d'aquestes característiques, la qual cosa eleva a 400 el total que ja es té registrat fins ara. El descobriment ha estat possible gràcies a les observacions de l'espectrògraf "HARPS", de l'Observatori Europeu del Sud (ESO), situat a Xile, que té un diàmetre de 3,6 metres, un dels més grans que estan operatius actualment.

Concretament, Mayor ha explicat que a l'univers es registra una "extrema diversitat" de planetes i que una de les raons fonamentals per la qual els científics centren les seves investigacions en formacions alienes al Sistema Solar és per esbrinar com es va formar el nostre sistema, així com coneixe'n d'altres que pertanyin a altres sistemes estel·lars.

A més, ha assenyalat que l'equip d'investigació "està a prop" de trobar un planeta similar a la Terra, encara que exterior al Sistema Solar, ja que les últimes troballes han estat planetes amb una massa molt propera a la terrestre, tan sols el doble, quan fins ara se n'havien registrat d'altres amb masses molt superiors.

Igualment, ha subratllat, d'aquí a pocs anys s'arribarà a compondre un catàleg de planetes situats a la zona d'habitabilitat de l'univers. El reconeixement de noves "terres" o planetes similars, en la seva opinió, dependrà dels futurs telescopis espacials, que, a més, permetran obtenir imatges més clares que les actuals dels exoplanetes (fins ara no són gaire clares ni tampoc gaire grans).

Mayor, procedent de l'Institut Astronòmic de Ginebra i líder del principal equip d'investigació europeu sobre exoplanetes, ha destacat aquest nou avanç durant una trobada de premsa a Madrid, amb motiu de la inauguració i celebració fins al 21 d'octubre del simposi "Hereus de Galileu: fronteres de l'astronomia", organitzat per la Fundació Ramón Areces.