Descoberts una desena de tallers mecànics il·legals a les comarques de Girona

Alerten que n'hi ha molts més, però, com que operen des del domicili particular, són molt més complicats de perseguir
Descoberts una desena de tallers mecànics il·legals a les comarques de Girona
Girona

Descoberts una desena de tallers mecànics il·legals a les comarques de Girona

Alerten que n'hi ha molts més, però, com que operen des del domicili particular, són molt més complicats de perseguir
Redacció
Taller Il·legal descobert per la Guàrdia Civil

Taller il·legal descobert per la Guàrdia Civil

Descoberts una desena de tallers mecànics il·legals a les comarques de Girona des que va començar l'any. La patronal CORVE ha denunciat aquests negocis després de comprovar que operen sense els permisos ni el material necessaris.

La majoria són locals que treballen sense tenir la placa que expedeix el Ministeri d'Indústria i que obliga a seguir una sèrie de requisits, que en molts casos no es compleixen. El president de la patronal, Ernest Planas, assegura que problema "és molt més important", ja que hi ha molts tallers que operen de forma clandestina en el mateix domicili:

"Per demostrar-ho has de poder entrar dins la casa i això, tant per a la policia com per a nosaltres, és molt complicat."

La majoria de denúncies arriben de veïns, clients o mecànics d'altres tallers. "En molts casos sospiten del taller en veure que no compleix amb els requisits, sobretot en temes de residus o directament no tenen la placa que els habilita per treballar", explica Planas. En cas que hi hagi prou indicis, ho denuncien a Mossos, al SEPRONA (Guàrdia Civil), al Departament de Treball i el Ministeri d'Indústria.

Les asseguradores no se'n fan responsables

El president de CORVE, Ernest Planas, alerta que el problema és que hi ha molta gent que no sap que el taller on porta a reparar el seu vehicle és il·legal. Per això remarca que el client "ha de fixar-se amb la placa que identifica el taller" i que el propietari ha d'exposar en un lloc visible. Planas recorda que en cas d'accident, si es demostra que és conseqüència d'una mala praxi per part d'un mecànic d'un taller il·legal, "l'asseguradora no en voldrà saber res":

" El problema està que si aquest vehicle algun dia té un accident i es demostra que aquest accident s'ha produït per una mala praxis, la companyia d'assegurances no voldrà saber-ne res. Un taller, perquè en teoria es pensa que és més barat, pot sortir molt car."

Portar el cotxe a un taller il·legal pot ser "molt més car" que en un que operi amb tots els permisos en regla, en contra del que pot pensar molta gent. "En un negoci fraudulent, hem de pensar que no ens faran factura i que comptaran les hores que el mecànic consideri i no les reals", alerta Planas.