Defensa suspèn els contractes amb l'empresa de l'avió en què van morir 62 soldats espanyols

El Ministeri de Defensa ha decidit suspendre de forma immediata els contractes amb l'empresa britànica encarregada del transport de tropes espanyoles en missió de pau. La suspensió es mantindrà mentre durin les investigacions sobre l'accident aeri de Turquia, que va costar la vida a 62 soldats espanyols.
Defensa suspèn els contractes amb l'empresa de l'avió en què van morir 62 soldats espanyols
Madrid

Defensa suspèn els contractes amb l'empresa de l'avió en què van morir 62 soldats espanyols

El Ministeri de Defensa ha decidit suspendre de forma immediata els contractes amb l'empresa britànica encarregada del transport de tropes espanyoles en missió de pau. La suspensió es mantindrà mentre durin les investigacions sobre l'accident aeri de Turquia, que va costar la vida a 62 soldats espanyols.
Aquesta nit el ministre de Defensa, Federico Trillo, ha decidit suspendre de forma immediata els contractes encara vigents entre el seu ministeri i l'empresa britànica encarregada de transportar soldats espanyols en missió de pau. La decisió arriba una setmana després de l'accident aeri de Turquia, que va costar la vida a 62 soldats espanyols. El contracte se suspèn amb la companyia Champan Freeborn, amb qui el Ministeri de Defensa havia arribat a una entesa a través de l'Agència de Manteniment i Suport a l'OTAN. La decisió s'ha pres després d'una reunió a La Moncloa entre Trillo i el president espanyol, José María Aznar, per analitzar les investigacions de l'accident de Turquia, en què van morir 62 soldats. El contracte es mantindrà suspès mentre durin les investigacions obertes tant a Turquia com a Espanya, sense que això en predetermini els resultats. El contracte amb Champan Freeborn a través de l'OTAN data del febrer de l'any passat, i té com a objectiu satisfer les necessitats de transport de tropes en missions de pau, ja que Defensa no disposa d'aquests mitjans. Després de l'accident de Turquia es va obrir una polèmica entre el govern espanyol i l'Aliança Atlàntica sobre qui té les responsabilitats en la seguretat i el manteniment d'aquest tipus d'aparells.

NOTÍCIES RELACIONADES