Sabadell

Declaren els tres imputats per l'accident d'una avioneta a Sant Quirze del Vallès

Els tres imputats per l'accident d'una avioneta que el passat 24 d'octubre va xocar contra una grua a Sant Quirze del Vallès i que va provocar la mort dels quatre ocupants han considerat que no tenen cap responsabilitat en el sinistre durant la seva declaració davant la jutge instructora del cas. Els tres imputats són el regidor de Territori, Seguretat Ciutadana i Via Pública de l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, Francisco Contreras; l'apoderat de l'empresa que va instal·lar la grua, Jesús Hervás, i el representant legal de la constructora Mas Duranez.

Actualitzat
L'advocat Xavier Melero, que representa el regidor Francisco Contreras, ha defensat la innocència del consistori de Sant Quirze al·legant que "estem convençuts de la correcta actuació de l'Ajuntament, que no va donar permís per a la col·locació de la grua perquè faltava l'informe preceptiu del Ministeri de Foment". Melero ha afegit, a més: "També volem posar de manifest la situació que es viu amb Foment i les servituds aeronàutiques, perquè ni contesta, ni aclareix criteris ni estableix la correcta cartografia. Segons la cartografia que utilitza el Ministeri de Foment, el centre històric de Sant Quirze és il·legal i s'hauria d'enderrocar." D'altra banda, Carlos Carretero, advocat de l'acusació particular en defensa dels interessos d'un dels quatre morts en l'accident aeri, ha destacat que "la grua contra la qual es va estavellar l'avioneta no consta ni que tingués sol·licitat un permís per a la seva col·locació. Així doncs, existeix negligència per part de l'Ajuntament, perquè no va fer res per impedir-ne la seva col·locació". Així, Carretero assegura: "Es poden derivar quatre delictes per homicidi imprudent, dels quals es pot acusar els tres imputats, o fins i tot altres persones implicades en el cas." El lletrat ha conclòs que "les mesures de seguretat hi són per a alguna cosa, i si no es respecta ni tan sols que s'instal·li una grua en una zona de servitud aeronàutica i fora de l'altura permesa, és clar que existeix negligència, independentment de com volés l'avioneta". Després d'analitzar els informes i amb el resultat de les declaracions, la jutge haurà de decidir si dicta un acte d'obertura de judici oral contra tots o algun dels imputats en l'accident d'avioneta de Sant Quirze. L'accident del passat 24 d'octubre a la zona de Mas Duran de Sant Quirze del Vallès va ser el segon sinistre aeri mortal que es va registrar en tan sols un mes en el qual es va veure involucrada una avioneta que havia sortit de l'aeroport de Sabadell. El 21 de setembre una avioneta es va estavellar prop dels habitatges de Badia del Vallès i en el sinistre van morir Sergio Díaz i Roger Miralles, de l'empresa de fotografia aèria Paisajes Españoles. Després d'aquest segon accident, el Ministeri de Foment va decidir tancar cautelarment les instal·lacions de l'aeroport de Sabadell fins que es milloressin les condicions de seguretat. L'aeroport va estar tancat fins al 14 de novembre, malgrat les reiterades accions de protesta de la plataforma que engloba treballadors i empreses de les instal·lacions aeroportuàries i que van xifrar en gairebé 4 milions d'euros les pèrdues durant el període de tancament. Després de la retirada de les tres grues que incomplien les servituds aeronàutiques i les repetides reunions entre alcaldes i responsables de Foment i la Generalitat, l'aeroport de Sabadell va tornar a obrir les portes el 14 de novembre. Foment va establir que l'aeroport de Sabadell s'obria en les mateixes condicions amb què operava anteriorment encara que, tal com van acordar la Generalitat, Foment i els alcaldes, amb els compromisos de desplaçar algunes activitats a altres aeroports per fer-ho més segur amb l'entorn. D'altra banda, les associacions de veïns de Sabadell, Barberà, Sant Quirze, Badia i Cerdanyola del Vallès ja van anunciar que no estaven d'acord amb la reobertura de l'aeroport en pràcticament les mateixes condicions en què es va tancar.
Anar al contingut