"Dead Slow Ahead" guanya el Premi Feroz al millor documental

L'Associació d'Informadors Cinematogràfics d'Espanya ha guardonat el documental de Mauro Arce en la quarta edició dels Premis Feroz. És l'últim reconeixement per a aquest treball que acapara premis a festivals d'arreu del món des que es va estrenar al de Locarno. La pel·lícula està produïda per Nanouk Films, El Viaje Films i Bocalupo Films, amb la coproducció de Televisió de Catalunya. L'11 de febrer s'estrenarà al 33 dins l'espai "El documental".
"Dead Slow Ahead" guanya el Premi Feroz al millor documental
Dilluns 23, Madrid

"Dead Slow Ahead" guanya el Premi Feroz al millor documental

L'Associació d'Informadors Cinematogràfics d'Espanya ha guardonat el documental de Mauro Arce en la quarta edició dels Premis Feroz. És l'últim reconeixement per a aquest treball que acapara premis a festivals d'arreu del món des que es va estrenar al de Locarno. La pel·lícula està produïda per Nanouk Films, El Viaje Films i Bocalupo Films, amb la coproducció de Televisió de Catalunya. L'11 de febrer s'estrenarà al 33 dins l'espai "El documental".
Actualitzat
"Dead Slow Ahead", de Mauro Herce

"Dead Slow Ahead", de Mauro Herce

"Dead Slow Ahead", el primer llargmetratge documental del director de fotografia Mauro Herce, va inaugurar el Premi al millor documental dels Premis Feroz que atorga l'Associació d'Informadors Cinematogràfics d'España. Els premis es van lliurar la nit de dilluns 23 de gener al Palauet dels Ducs de Pastrana de Madrid. Pròximament, l''11 de febrer s'estrenarà al 33 dins del programa "El documental".

Mauro Herce presenta la seva primera pel·lícula com a director després de ser, durant molts anys, operador de càmera, corrector de color i director de fotografia. Entre els seus treballs com a director de fotografia destaquen "Les dues vides d'Andrés Rabadán", "A puerta fría" o "Mimosas", la pel·lícula d'Oliver Laxe guanyadora del premi de la Semaine de la Critique del Festival de Canes, secció dedicada a primeres i segones obres.

La seva "opera prima", "Dead Slow Ahead", arriba als cinemes després d'un recorregut per 36 països i 91 festivals on ha recollit prestigiosos guardons, com el premi especial del jurat del Film Festival Locarno, el premi a la millor "opera prima" i el Premi del Jurat Universitari de DocLisboa o una menció d'honor al Festival de Cine Europeo de Sevilla.

"Dead Slow Ahead" és el retrat d'un viatge revelador i hipnòtic a bord del vaixell de càrrega Fair Lady. Els mariners que l'habiten estan sobrepassats per un món industrialitzat del qual semblen ser simples engranatges. Pel rodatge del documental, Mauro Herce va navegar durant dos mesos a bord del vaixell de càrrega, de set bodegues, vuit pisos d'alçada, capacitat de 76.000 tones i tripulació majoritàriament filipina.

Nanouk Films, una productora catalana amb experiència consolidada en el documental, amb treballs com "Bugarach" o "Els anys salvatges", produeix el documental juntament amb El Viaje Films i Bocalupo Films amb la coproducció de Televisió de Catalunya. El títol del documental fa referència al terme en nàutica per parlar de la velocitat mínima per avançar sense arribar a aturar-se.

 

Sinopsi

Un vaixell de càrrega travessa l'oceà. El ritme hipnòtic dels seus engranatges revela el moviment continu de la maquinària que devora els seus treballadors: els últims gestos de comerç dels vells mariners desapareixen sota el ritme mecànic i impersonal del neocapitalisme del segle XXI. Potser és un vaixell a la deriva, o potser només l'últim exemple d'una espècie en perill d'extinció. "Dead Slow Ahead" és un retrat febril i al·lucinatori de la maquinària que ha aclaparat els homes que hi viuen: ja no saben si estan operant la màquina o si és al revés.

 

 

Nota del director
"Ens vam imaginar que rodàvem l'últim vaixell de la humanitat: un en què la seva tripulació no s'ha adonat de la fi del món i continua executant accions mecàniques, subordinades a les  necessitats d'aquest monstre d'acer flotant que alimenten fins a la inconsciència. Ens endinsem en el retrat d'aquest malson tan contemporani sense cap ànim de denúncia o pamflet sociològic. El seu objectiu és un altre: aconseguir les imatges més primitives i essencials d'aquest univers on l'home s'empetiteix davant la condemna d'una maquinària que l'excedeix i el desborda. Una màquina que no descansa mai, com tampoc no descansa mai el cap atordit de l'home que la va crear ni la del mariner que l'habita, i que semblen haver oblidat el sentit de la creació, en algun confí estrany de l'univers."


Premis
Premi especial del jurat, Film Festival Locarno, Suïssa, 2015
Premi a la Millor Opera Prima i Premi del Jurat Universitari, DocLisboa, Portugal, 2015
Premi de la Secció Oficial Opus Bonum al Millor Documental Mundial, International Documentary Film Festival de Jilhava, República Txeca, 2015
Millor muntatge, Janela Internacional de Cinema do Recife, Brasil, 2015
Menció d'Honor, Festival de Cine Europeo de Sevilla, 2015
Millor pel·lícula, Festival International de Cine de Las Palmas, 2016
Millor pel·lícula internacional, Ann Arbor Film Festival, Estats Units, 2016
Menció especial, JeonJu International Film Festival, Corea del Sud, 2016
Menció d'Honor, MARFICI, Festival Internacional de Cine Independiente de Mar del Plata, Argentina, 2016
Menció especial, Som Cinema, la Mostra de Cinema i Audiovisual Català, 2016
Millor documental, Premis Feroz, 2017



Festivals
Festival Internacional de Cine de Mar del Plata. Secció Panorama, Argentina, 2015
Pravo Ljudski Film Festival, Sarajevo, Bòsnia i Hercegovina, 2015
Zinebi 54, Festival Internacional de Cine Documental y Cortometraje de Bilbao. Secció no competitiva, 2015
TFF, Torino Film Festival. Competició Oficial.  Itàlia, 2015
Festival Internacional de Cine de Lanzarote. Secció no competitiva
SXSW, South by Southwest , Texas, Estats Units, 2016


Crítica
"L'experiència més potent de ciència-ficció contemporània des de "2001: Una odissea de l'espai", Transfuge, Nicolas Klotz
"Una autèntica aventura per als sentits", Otros Cines Europa, Manu Yáñez
"Un collage desbordant de bellesa i misteri", Fotogramas, Philipp Engel
"Brillant fins a l'extenuació", El Mundo, Luis Martínez
"Una de las experiències més fascinants que mai vaig tenir en el cine d'avui", The Verge, Emily Yoshida
"Una subtil obra d'art, no hi ha res així en l'actual", Cineuropa, Vladan Petkovic
"Repte formal i sensorial", Caimán, cuadernos de cine
‘"Dead Slow Ahead' és una simfonia audiovisual", Juan Manuel Freire


Fitxa tècnica
Direcció: Mauro Herce Mira
Guió: Mauro Herce i Manuel Muñoz
Producció:    Jose Alayón (El Viaje Films)
                     Ventura Durall (Nanouk Films)
                     Jasmina Sijercic (Bocalupo Films)
                     Mauro Herce (Bocalupo Films)
Producció executiva TVC: Jordi Ambròs
Producció executiva TVC: Joan Pavon
Directora de producció: Laura Corredera
Direcció de fotografia: Mauro Herce Mira
Muntatge: Manuel Muñoz
Música: José Manuel Berenguer
Duració: 74'
2015
Una producció de Nanouk Films i El Viaje Films en coproducció amb Bocalupo Films i Televisió de Catalunya.
Distribució: