Nova acció incívica dels grafiters, aquesta vegada en un tren de Rodalies

De les inversions previstes per a Rodalies des del 2008 només se n'ha complert el 12%

Eduard QuerolActualitzat

Dels 4.000 milions d'euros d'inversió previstos en el Pla de Rodalies 2008-2015, un pla pactat pel conseller Joaquim Nadal i la ministra de Foment Magdalena Álvarez, només se n'ha materialitzat el 13%, uns 500 milions d'euros, segons la Conselleria. Unes xifres amb què Comissions Obreres coincideixen.



A mesura que passaven els anys, i que les inversions no es materialitzaven segons les previsions, el 2013, Foment i Generalitat, aquest cop liderats per Ana Pastor i Santi Vila, acorden un pla d'accions d'urgència per a Rodalies, en què es prometen 306 milions d'euros addicionals. I d'aquests, actualment, segons el Departament de Territori, només se n'han materialitzat el 12%.

 

La Generalitat vol renegociar les condicions del traspàs

Sis anys després, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha tornat a reclamar més inversió i millor manteniment a Rodalies, un servei que cada dia utilitzen més de 400.000 persones, i que ha qualificat d'"ineficient" i "insegur".

La Generalitat és la titular del servei, però Adif és propietària de vies, catenàries i estacions, mentre que Foment paga directament a Renfe com a operadora dels trens.

Aquesta situació deixa poc marge de maniobra a la Generalitat. Per això, Calvet convocarà d'urgència el president de Renfe i la presidenta d'Adif, per renegociar les condicions del traspàs, en vigor des del 2010.

70 punts amb incidències encara per resoldre

En el cas de la línia R4, en el tram entre Manresa i Terrassa, on aquest dimarts hi va haver l'esllavissada, l'any passat es va actuar en sis punts on hi havia limitacions temporals de velocitat. Aquestes limitacions, anomenades LTVs, s'apliquen mentre no es resol la incidència que afecta el punt.

Tot i així, en quedarien dues més pendents de corregir. En el conjunt de la xarxa de Rodalies, encara se'n comptabilitzen 70, de les 111 que es van llistar el 2016.

ARXIVAT A:
Infraestructures
Anar al contingut