Pla general de la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, mostrant una joguina que es va retirar del mercat. Imatge del …
Pla general de la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, mostrant una joguina que es va retirar del mercat. Imatge del 22 de maig del 2018. (horitzontal)

Creixen un 48% els casos resolts per la via de la mediació de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu i Aran

Actualitzat

ACN Tremp.-La Memòria d'Actuacions 2017 de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu destaca l'augment de casos resolts en un 48% per la via de la mediació i del 16,67% per la via de l'arbitratge. En total es van resoldre 148 casos de les 256 reclamacions posades; la majoria relacionades amb els serveis de telecomunicacions i Internet (32%), els serveis d'electricitat, gas i aigua (23%) i serveis generals de consum (18%). Pel que fa a l'Alt Urgell lidera la llista de comarques amb més reclamacions (98), seguida del Pallars Jussà (43) i del Pallars Sobirà (39). Al Pallars Sobirà és van resoldre el 100% dels casos. En el mateix període a Catalunya també es van registrar menys reclamacions, un 11,14%. Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions, seguida de telefònica, Gas Natural, Vodafone i Orange. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l'arbitratge.

Pel que fa al número de denúncies baixa i l'any passat se'n van rebre 12, un 7,69% menys que el 2016. Pel que fa a la demarcació de Lleida es van resoldre un total de 31 expedients, 8 dels quals resolts amb sanció. L'import total de les multes ha estat de 34.400 euros. Les infraccions que han motivat majors quanties en multes han estat les clàusules i pràctiques abusives (46,89%); la negativa o resistència a subministrar dades (32,20%); i les pràctiques comercials deslleials (12,59%).Pel que fa a l'actuació inspectora a Lleida, L'Agència Catalana del Consum va realitzar 564 actuacions. Del total d'inspeccions, el 37% va estar motivada per la recerca de productes insegurs, el 28% per una campanya; el 15% per una denúncia; el 8% per una alerta; el 7% per iniciativa pròpia i el 5% per una comunicació.L'any passat dels 2.912 productes alertats a Catalunya, el 27,83% van ser per joguines, seguit del 19,48% per vehicles i motocicletes; el 16,50% material elèctric i lluminàries, el 10,74% roba i calçat; i el 7,16% d'altres.Aquestes dades les ha presentat la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, acompanyada del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, a l'Ajuntament de Tremp.

Anar al contingut