Madrid

Creixen les diferències entre l'aeroport de Barajas i el Prat arran de les obres d'ampliació

La nova terminal de Barajas permetrà duplicar la capacitat operativa de l'aeroport madrileny, que es podria convertir en el quart amb més moviments de tot Europa. Al Prat també s'estan fent les obres de construcció de la nova terminal sud, però, de tota manera, les diferències entre la infraestructura catalana i la madrilenya són ben evidents. Tant en volum de vols i passatgers, com en inversions en l'ampliació de tots dos aeròdroms.

Actualitzat
La nova terminal de l'aeroport de Barajas, una obra faraònica i d'aspecte futurista, ha trigat vuit anys a fer-se realitat. Les instal·lacions tenen un clar objectiu: convertir Barajas en la porta d'Amèrica, gràcies als seus vols intercontinentals. Des de Madrid sortiran una quarta part dels vols directes que connecten Europa amb Iberoamèrica. L'ampliació de l'aeroport de Barajas s'ha fet paral·lelament en el temps a la de l'aeroport del Prat, però els resultats disten molt uns dels altres. La posada en marxa de les noves instal·lacions permetran que Barajas rebi setanta milions de passatgers a l'any, gairebé el doble dels que rep actualment. Una xifra molt superior als quaranta milions de passatgers que podrà acollir el Prat un cop oberta la nova terminal sud, prevista pel 2008. Fruit de l'ampliació, Barajas ha guanyat dues pistes noves, que sumades a les actuals fan que l'aeroport en tingui fins a cinc de disponibles, mentre que al Prat la tercera pista que fa poc més d'un any que està oberta no funcionarà al 100% fins que s'obri la nova terminal. Les inversions també disten força, i mentre a Barajas l'ampliació ha costat més de 6.000 milions d'euros, al Prat han arribat a menys de la meitat. Tot plegat fa que les distàncies entre tots dos aeroports s'eixamplin. Per exemple, quan el nou Barajas estigui en ple funcionament, hi podran aterrar i enlairar-se trenta avions més cada hora que en l'ampliat aeroport del Prat. Un increment de vols que situarà Barajas com a quart aeroport europeu.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut