Creix l'ús de la bicicleta per desplaçar-se per Londres després del 7-J

El 7 de juliol, després dels atacs dels terroristes suïcides al metro i l'autobús de Londres, el primer ministre britànic, Tony Blair, va dir que els terroristes no aconseguirien canviar els hàbits dels britànics. Però el que sí que s'ha notat és que, des d'aquell dia, cada cop més londinencs han optat per deixar el metro i el bus i agafar la bicicleta per desplaçar-se per la capital britànica. Els ciclistes urbans coincideixen que els sembla més segur viatjar pedalant.
Creix l'ús de la bicicleta per desplaçar-se per Londres després del 7-J
Londres

Creix l'ús de la bicicleta per desplaçar-se per Londres després del 7-J

El 7 de juliol, després dels atacs dels terroristes suïcides al metro i l'autobús de Londres, el primer ministre britànic, Tony Blair, va dir que els terroristes no aconseguirien canviar els hàbits dels britànics. Però el que sí que s'ha notat és que, des d'aquell dia, cada cop més londinencs han optat per deixar el metro i el bus i agafar la bicicleta per desplaçar-se per la capital britànica. Els ciclistes urbans coincideixen que els sembla més segur viatjar pedalant.
Will Herbert, un ciutadà que acostumava a viatjar en transport públic i s'ha convertit en un nou ciclista, ho admet obertament. "Simplement, em sembla més segur. Prefereixo jugar-me-la amb els cotxes i el trànsit". Herber reconeix que hi ha desconfiança entre els passatgers. "No m'agradava seure al metro i pensar que tots ens miraven pensant: 'Aquest deu ser un suïcida'. Amb la bicicleta estic més calmat, tinc el control del meu destí... tot i que sempre em puc creuar amb algun conductor boig."

Els atemptats van tenir un efecte inesperat per a les botigues de bicicletes. Aturats com van estar el metro i algunes línies d'autobús, els londinencs van optar per la bicicleta per tornar a la vida quotidiana al més ràpid possible. "A les 11 del matí del 7-J, ens vam quedar sense bicis de lloguer. Des d'aleshores, hem tingut gent entrant a la botiga que ens explicaven que no volien agafar el transport públic, i s'estimaven més comprar-se una bicicleta", diu Steve Bradbury, responsable d'una botiga de bicis.

Un altre mitjà de transport que ha vist incrementat les demandes del seu servei és el taxi. "Des de les bombes del 7-J, veig més gent a les cues, esperant taxis. Les parades estan plenes. Als matins, l'hora punta... és increïble. La gent, per ara, està espantada de pujar al metro i als autobusos", raona el taxista londinenc Phil Wainwright.

Evidentment, els posteriors atacs fallits de dues setmanes després, el 21 de juliol, no han fet sinó revifar la desconfiança en els transports públics.

NOTÍCIES RELACIONADES