Barcelona

Consum detecta publicitat enganyosa en set de les onze pàgines web de les companyies aèries més populars

Bitllets d'avió gratuïts que no ho són i ofertes increïbles difícils de trobar. Aquests són dos exemples de publicitat enganyosa que apareixen en diferents pàgines d'internet. Ho diu l'Institut Nacional de Consum, l'organisme que depèn del Ministeri de Sanitat i Consum, després d'analitzar els llocs de la xarxa de les dotze companyies aèries i agències de viatges que més reclamacions dels consumidors reben. Rayanair i Vueling anuncien bitllets gratuïts, però després cobren les taxes d'aeroport. A més, la pàgina eDreams ofereix la possibilitat de viatjar a diferents indrets que no corresponen als aeroports de partida i arribada.

Actualitzat
Gairebé un 60 per cent de les pàgines web que venen bitllets d'avió presenten anomalies, segons ha detectat l'Institut del Consum. Dins una iniciativa a escala europea, el 27 de setembre es va fer un rastreig de pàgines de companyies aèries i agències de viatges, i de les dotze que més consultes reben n'hi ha set on s'ha detectat publicitat enganyosa i incompliments dels requisits legals.

En concret, diferents webs anunciaven bitllets gratis que després tenen les càrregues de les taxes o bé ofertes des d'un preu inicial que no apareix en cap de les opcions.

Hi ha altres casos on la informació de venda figurava en castellà però, en canvi, les condicions generals d'acceptació obligatòria només estaven en anglès.
Anar al contingut